Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Models of Czech companies? internationalization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F15%3A%230000217" target="_blank" >RIV/26867184:_____/15:#0000217 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s10843-015-0145-9" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s10843-015-0145-9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Models of Czech companies? internationalization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The opening of markets has created the potential for small and medium enterprises expansion and investment. There have been several theories and conceptual frameworks that seek to explore a company?s decision to initiate the internationalization process.International business literature most frequently deals with two main types of internationalization models: the stage model and the early internationalization model. The purpose of this paper is to review selected methodological approaches concerning internationalization processes and related internationalization models, and on this background, it aims to investigate internationalization models of Czech companies. The companies included in the study are those that have already undertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. A total of 297 enterprises participated in the study and the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview. The findings of the analysis of the internat

  • Název v anglickém jazyce

    Models of Czech companies? internationalization

  • Popis výsledku anglicky

    The opening of markets has created the potential for small and medium enterprises expansion and investment. There have been several theories and conceptual frameworks that seek to explore a company?s decision to initiate the internationalization process.International business literature most frequently deals with two main types of internationalization models: the stage model and the early internationalization model. The purpose of this paper is to review selected methodological approaches concerning internationalization processes and related internationalization models, and on this background, it aims to investigate internationalization models of Czech companies. The companies included in the study are those that have already undertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. A total of 297 enterprises participated in the study and the main primary data collection instrument was a questionnaire-interview. The findings of the analysis of the internat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Entrepreneurship

  • ISSN

    1570-7385

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    153-168

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus