Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge of Management Tools and Systems in SMEs: Knowledge Transfer in Management.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F16%3AN0000007" target="_blank" >RIV/26867184:_____/16:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27350/16:86097847

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.igi-global.com/chapter/knowledge-of-management-tools-and-systems-in-smes/167260" target="_blank" >http://www.igi-global.com/chapter/knowledge-of-management-tools-and-systems-in-smes/167260</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-1642-2.ch009" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-1642-2.ch009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge of Management Tools and Systems in SMEs: Knowledge Transfer in Management.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with knowledge management principles and their implication to knowledge in management represented by contemporary sophisticated management tools and systems. The most important management branches and methods, tools and systems, generally considered as very helpful for professional business operating, are presented. Further research results of management tools knowledge in contemporary enterprises are presented impacting the need of education and knowledge transfer in management responsible positions. The need of management knowledge for the competitiveness of enterprises is accented. Business and competitive intelligence as media for competitiveness are introduced. In the last part of the chapter, a model of the knowledge management system applicable in SMEs is suggested. The purpose of the chapter is to make the reader familiar with some of the most important management tools, methods and systems and suggest principles for an easy and effective knowledge management system in the enterprise.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge of Management Tools and Systems in SMEs: Knowledge Transfer in Management.

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with knowledge management principles and their implication to knowledge in management represented by contemporary sophisticated management tools and systems. The most important management branches and methods, tools and systems, generally considered as very helpful for professional business operating, are presented. Further research results of management tools knowledge in contemporary enterprises are presented impacting the need of education and knowledge transfer in management responsible positions. The need of management knowledge for the competitiveness of enterprises is accented. Business and competitive intelligence as media for competitiveness are introduced. In the last part of the chapter, a model of the knowledge management system applicable in SMEs is suggested. The purpose of the chapter is to make the reader familiar with some of the most important management tools, methods and systems and suggest principles for an easy and effective knowledge management system in the enterprise.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Knowledge Management Initiatives and Strategies in Small and Medium Enterprises

  • ISBN

    9781522516422

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    180-203

  • Počet stran knihy

    442

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey

  • Kód UT WoS kapitoly