Logistický management: příklady úspěšné praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F18%3AN0000038" target="_blank" >RIV/26867184:_____/18:N0000038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Logistický management: příklady úspěšné praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním impulzem pro tvorbu této monografii byla snaha o přiblížení teoretických poznatků vědců a praktických zkušeností expertů v oblasti logistického managementu. Zvolená metodika práce odpovídá kvalitativnímu výzkumu. Vybrané příklady názorně ukazují fungování jednotlivých trendů logistického managementu v reální podnikové praxi. Teoretické poznatky jsou směřovány k definování aktuálních nástrojů zefektivnění jednotlivých procesů v rámci podnikové logistiky. V kapitole Řízení informačního toku jsou definování základní pojmy a aktuální stav poznání v této oblasti. Single case závěr primárního výzkumu se soustřeďuje na požadavky na moderní SW a důležité úlohy při planování jeho aplikaci v podniku. Kapitola Proces nákupu, hodnocení dodavatelů. Řízení vztahů s dodavateli uvádí různé typy dodavatelsko-odběratelských vztahů a jejích charakteristiku. Dále jsou shrnuty základní metody hodnocení dodavatelů a následně podrobněji je popsán tzv. expertní systém hodnocení. Uvedené příklady se směřuji k definování základů diferenciaci nákupní strategie a ilustraci fungování konkrétního expertního systému. Kapitola Logistický podnik a poskytování logistických služeb obsahuje poznatky ohledně rozdělení úrovní poskytování logistických služeb. Jsou zde uvedeny některé z oblastí, kterými se moderní logistické podniky zabývají. Případová studie je orientována na popis dobré praxe DHL Express, včetně popisu záměru a klíčových oblastí pro dosažení globální konkurenceschopnosti. Kapitola Manipulace a manipulační technika se zabývá moderními trendy v oblasti manipulací. Zde jsou taktéž definovány aktuální požadavky na pracovníky v této oblasti logistiky. Případová studie definuje důležité otázky z pohledu Toyota Material Handling CZ, které se automatické manipulaci týkají, také uvádějí její základní výhody a způsob fungování. Kapitola Skladování a layout definuje základní typy uspořádaní pracovišť v podniku, dále pak rozebírá aktuální trendy ve skladování. Příslušné případové studie představují mj. požadavky k plánování pro efektivní skladování, způsob fungování JIT skladu atd. Kapitola Řízení kvality a řízení vztahu se zákazníkem se zaměřuje na moderní pojetí CRM. jsou zde také představeny některé z moderních nástrojů řízení kvality a jejích základní pilíře. Případové studie se pak zaměřují na definování základů efektivního zákaznického servisu a popisu způsobů zajištění kvality na všech úrovních vnitropodnikových procesů. Kapitola Facility management definuje úlohu managementu podpůrných procesů v hodnotovém řetězci. Dále jsou zde stanoveny některé aktuální otázky energetického managementu v oblasti logistiky. Případová studie se pak zaměřuje na představení jednoho ze způsobů snížení požadavků na energií a zjednodušení provozu v rámci manipulačních procesů ve skladech.
Název v anglickém jazyce
Logistics management: examples of successful practice
Popis výsledku anglicky
The main impulse for the creation of this monograph was the effort to bring about the theoretical knowledge of scientists and the practical experience of experts in logistics management. The chosen research methodology corresponds to qualitative research. Selected examples illustrate the application of particular trends of logistics management in real business practice. Theoretical knowledge is aimed at defining the modern tools for streamlining particular processes within the company logistics. The chapter Information flow management defines the basic concepts and current state of knowledge in this area. Single case study of primary research focuses on requirements for modern SW and important roles in the planning its application in the enterprise. The chapter Purchasing Process, Supplier Rating. Supplier Relationship Management defines different types of supplier-customer relationships and their characteristics. In addition, the basic methods of supplier evaluation are summarized and described in more detail expert system. These case studies define the basics of the purchasing strategy differentiation and illustrate the functioning of a particular expert system. The chapter Logistics Enterprise and Logistics Services provides insights into the distribution of logistics service delivery levels. Here are some of the areas in which modern logistics companies deal. The case study is geared to the description of good practice by DHL Express, including a description of the intent and key areas for achieving global competitiveness. The chapter Manipulation and Handling Technology defines modern handling trends. Here are also the current requirements for workers in this area of logistics. The case study defines important issues from the point of view of Toyota Material Handling CZ, which are related to automatic handling, as well as its basic advantages and way of working. The chapter Storage and Layout defines the basic types of organization layouts in the enterprise, and then analyzes current trends in storage. The relevant case studies include planning requirements for efficient storage, the way the JIT warehouse works. The chapter Quality Management and Customer Relationship Management focuses on the modern concept of CRM. There are also introduced some of the modern tools for quality management and its basic pillars. Case studies defines the basics of effective customer service and describing how to ensure quality at all levels of processes. The chapter Facility Management defines the role of facility management in the value chain. Here are some topical issues of energy management in logistics. The case study focuses on introducing one of the ways to reduce energy requirements and simplify operation in warehousing handling processes.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7455-075-1
Počet stran knihy
154
Název nakladatele
—
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—