Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing effectivenes of online marketing communication of the university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F19%3AN0000004" target="_blank" >RIV/26867184:_____/19:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing effectivenes of online marketing communication of the university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The number of studying students at Czech universities is steadily decreasing. This is the reason why universities are increasingly using the marketing techniques. At communication with the target group of potential students from high school is mainly used online marketing communication. The aim of the article is how to present the results and conclusions from the questionnaire survey among students from the final grade of high school and their parents. The survey was conducted by the authors of the article at cooperation with the existing students of the Moravian Business College Olomouc. They were gradually verified research questions, especially concerning the knowledge and evaluation of marketing communication Moravian Business College Olomouc. The main finding was that while the content or design of the message was acceptable for the respondents, and they rated them positively, neither group was satisfied with the dissemination of the messages. Therefore, the authors of the article suggested the main measures how improve the effectiveness of the online communication. First of all, it is about activating current students and having enough authentic content for individual social networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing effectivenes of online marketing communication of the university

  • Popis výsledku anglicky

    The number of studying students at Czech universities is steadily decreasing. This is the reason why universities are increasingly using the marketing techniques. At communication with the target group of potential students from high school is mainly used online marketing communication. The aim of the article is how to present the results and conclusions from the questionnaire survey among students from the final grade of high school and their parents. The survey was conducted by the authors of the article at cooperation with the existing students of the Moravian Business College Olomouc. They were gradually verified research questions, especially concerning the knowledge and evaluation of marketing communication Moravian Business College Olomouc. The main finding was that while the content or design of the message was acceptable for the respondents, and they rated them positively, neither group was satisfied with the dissemination of the messages. Therefore, the authors of the article suggested the main measures how improve the effectiveness of the online communication. First of all, it is about activating current students and having enough authentic content for individual social networks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conferece International Days of Science 2019

  • ISBN

    978-80-7455-076-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    117-123

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku