Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INNOVATIVE DNA OF SHOE MANUFACTURING COMPANIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F21%3AN0000010" target="_blank" >RIV/26867184:_____/21:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INNOVATIVE DNA OF SHOE MANUFACTURING COMPANIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Highly competitive business environment in footwear leads owners and management of companies to a strategic focus on innovation, which is essential for their survival and gaining a significant position in the domestic and foreign markets. There is growing pressure to develop new materials in the field of 3D technologies, hi-tech materials, and smart innovations. The success of implemented innovations depends primarily on people, processes, and philosophy, respectively on the innovative company DNA. The aim of the paper is to evaluate the DNA, the intensity of innovations and the type of innovations implemented in a selected sample of innovative shoe manufacturing companies. The aim is also to find answers to the following questions in these companies: How to create an innovative shoe manufacturing company? How to manage the innovation process and evaluate its effectiveness? The evaluation will be carried out on the basis of a structured interview with the owners and top managers of shoe manufacturing companies. The structured interview will be based on the concept defining innovative DNA, which allows to assess company innovativeness. The determination of the achieved level of innovative DNA in selected shoe manufacturing companies will represent output of the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    INNOVATIVE DNA OF SHOE MANUFACTURING COMPANIES

  • Popis výsledku anglicky

    Highly competitive business environment in footwear leads owners and management of companies to a strategic focus on innovation, which is essential for their survival and gaining a significant position in the domestic and foreign markets. There is growing pressure to develop new materials in the field of 3D technologies, hi-tech materials, and smart innovations. The success of implemented innovations depends primarily on people, processes, and philosophy, respectively on the innovative company DNA. The aim of the paper is to evaluate the DNA, the intensity of innovations and the type of innovations implemented in a selected sample of innovative shoe manufacturing companies. The aim is also to find answers to the following questions in these companies: How to create an innovative shoe manufacturing company? How to manage the innovation process and evaluate its effectiveness? The evaluation will be carried out on the basis of a structured interview with the owners and top managers of shoe manufacturing companies. The structured interview will be based on the concept defining innovative DNA, which allows to assess company innovativeness. The determination of the achieved level of innovative DNA in selected shoe manufacturing companies will represent output of the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2021

  • ISBN

    9788075104564

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    461-469

  • Název nakladatele

    Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Opava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku