Prototyp výkonového polovodičového měniče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968215%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/26968215:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.msrengines.com" target="_blank" >http://www.msrengines.com</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp výkonového polovodičového měniče
Popis výsledku v původním jazyce
Synchronní usměrňovač je realizován soustavou spínacích tranzistorů CMOS, pro vyšší napětí je použito případně IGBT prvků. Řídicí systém je realizován částečně hardwarově (CPLD případně FPGA), část je provedena softwarově na platformě DPS firmy Texas Instrument případně jednočipovým mikropočítačem firmy FreeScale. Deska plošného spoje je vícevrstvá s vysokou tloušťkou mědi a následnou HALL úpravou pro zvýšení proudové propustnosti. Deska plošného spoje je rozdělena na výkonovou a řídicí. Velikost obou desek je minimalizovaná a jsou zastavěny do jednoho společného celku s ohledem na tepelné ztráty a nutnost chlazení.
Název v anglickém jazyce
Prototype of power semiconductor converter
Popis výsledku anglicky
Synchronous rectifier is implemented by a set of CMOS switching transistors, for higher voltage are used optionally IGBT elements. The control system is implemented partly hardware (CPLD or FPGA), part is implemented Software on the Texas Instrument PCB platform or a FreeScale single-chip microcomputer. The plate of printed circuit board is multilayered with high copper thickness and subsequent HALL modification to increase current throughput. The plate of printed circuit board is divided into power and control parts. The size of both boards is minimized and both are built into one common unit with regard to heat losses and the need for cooling.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LF12013" target="_blank" >LF12013: Vývoj turbogenerátoru pro výrobu el. energie z výfukových plynu spalovacích motoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Výkonový polovodičový měnič VEMS
Číselná identifikace
V002
Technické parametry
Synchronní usměrňovač se soustavou spínacích tranzistorů CMOS, pro vyšší napětí případně IGBT prvky. Řídicí systém realizován částečně hardwarově (CPLD případně FPGA), část softwarově na platformě DPS firmy Texas Instrument případně jednočipovým mikropočítače firmy FreeScale. Vícevrstvá deska plošného spoje s vysokou tloušťkou mědi a následnou HALL úpravou pro zvýšení proudové propustnosti.
Ekonomické parametry
Zvýšení účinnosti výroby elektrické energie ve vozidle z přibližně 30 na 45%. Snížení produkce CO2 u motoru o 2%.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
26968215
Název vlastníka
MSR Engines s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
www.msrengines.com