Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vinařská turistika v kontextu rozvoje cestovního ruchu v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F15%3A%230000097" target="_blank" >RIV/26968631:_____/15:#0000097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vinařská turistika v kontextu rozvoje cestovního ruchu v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je shrnout základní aspekty rozvoje vinařské turistiky v České republice. Vinařská turistika se v poslední době stává oblíbenou formou využívání volného času a poznávání navštívené lokality. Pro splnění cíle byly využity statistiky Vinařského fondu z let 2007, 2008 a 2012 a následný průzkum z roku 2014, který byl realizován autorkami příspěvku. Tento průzkum měl celorepublikový dosah, stejně jako průzkumy Vinařského fondu, a jeho cílem bylo zjistit, jaké spotřební zvyklosti jsou charakteristické pro zákazníky vinařského průmyslu, přičemž jedna z částí byla zaměřena přímo na vinařskou turistiku. Dále byly rovněž využity odborné výzkumy zahraničních autorů zabývajících se touto problematikou. Mezi nejoblíbenější formy vinařské turistiky vČeské republice patří především návštěva festivalů vína, spojení gastronomie a ochutnávek vína či návštěva vinných sklepů malých vinařů. Spojení cestovního ruchu a vinařství má pak v důsledku vliv také na spotřební chování zákazníků na t

  • Název v anglickém jazyce

    Wine tourism in the context of the tourism development in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to summarize the main aspects of the development of the wine tourism in the Czech Republic. In the past time the wine tourism has become one of the favourite form of leisure activities and cognition of visited localities. This trend is also respected by the agency for tourism Czech Tourism which includes the wine tourism in the official document Koncepce státní politiky cestovního ruchu v České republice na období 2014 ? 2020 as an important part of tourism development in the Czech Republic. The aim of the paper was fulfilled through the statistics of Vinařský fond from the years 2007, 2008 and 2012 and also through the research of the authors of this paper which was held in 2014. Scientific surveys of foreign authors focused on this area were also part of information sources. The visits of wine festivals, combination of gastronomy and wines and wine tasting or visits of the wine cellars of small wine producers are the most favourite types of wine tourism accor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy 2015

  • ISBN

    9788087314760

  • ISSN

    2336-7431

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    188-196

  • Název nakladatele

    Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo, s.r.o.

  • Místo vydání

    Znojmo, CZ

  • Místo konání akce

    Znojmo, CZ

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku