Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodické přístupy k vyhodnocení ověřovacího testování v počátečním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F18%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27081869:_____/18:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodické přístupy k vyhodnocení ověřovacího testování v počátečním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem tohoto článku bylo představit vybrané teoreticko-metodické aspekty klasické teorie testů (CTT) a teorie odpovědi na položku (IRT) ve vazbě na postupy hodnocení testů a následně sumarizovat silné a sla-bé stránky obou přístupů. Záměr článku byl naplňován s využitím desktop analýzy relevantní literatury. Silné stránky CTT pro hodnocení testů byly identifikovány především ve vazbě na jednoduchost konceptu, relativně slabší předpoklady hodnocení a dostupnost relevantního software. Silné stránky IRT se naopak tý-kaly výhod vyplývajících jednak ze zaměření hodnocení přímo na testovou položku (např. adaptace testu přímo pro zadaný účel) a jednak z nezávislosti hodnocení na výběrovém souboru žáků (např. možnost srov-nání výsledků různých žáků na stejné metrické škále). Využití silných stránek obou teoreticko-metodických přístupů utváří příležitosti zvyšování kvality hodnocení testů

  • Název v anglickém jazyce

    Methodical Approaches to Test Evaluation in Primary and Secondary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The intent of this paper was to introduce selected theoretical-methodological aspects of both: classical test theory (CTT) and item response theory (IRT) with respect to test assessment. Subsequently, the strengths and weaknesses of the both theoretical approaches were summarized. The intent of this paper was reached using the desktop analysis of relevant literature. The strengths of the CTT approach were found in the sim-plicity of CTT concepts, in relatively weak assumptions, and in the accessibility of relevant software. The strengths of the IRT approach were found in the advantages coming from detailed item analyses (e.g., test adaptation according to its purpose) and also from the test independence on sampling of students (e.g., the opportunity to compare results among various groups of students). It is highly desirable to use the strengths of the both theoretical approaches to permanently increase the quality of tests

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000385" target="_blank" >TL01000385: Metodika vyhodnocení výsledků ověřovacího testování v počátečním vzdělávání a její aplikace v modelových případových studiích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    101-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus