Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Significance of Social Experience of Children Together with Their Parents and the Family Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F10%3A%230000045" target="_blank" >RIV/27132781:_____/10:#0000045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Significance of Social Experience of Children Together with Their Parents and the Family Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the recent years we have been experiencing the crisis in the society, family and the crisis in the field of active and personal interaction. Concurrently, the level of social interaction and the means of communication can be considered as the principal factor of the occurrence of various educational problems in a family or the school environment (e.g. formation of the pathological forms of communication in the future family, within a coeval group, dangerous behaviour of children and adolescents, reading literacy decrease, learning and behavioural disorders). Such evaluation has emerged from the survey focused on the preferencies in social interaction of pre-school children and lower school age carried through in 1999, 2008 to 2010 on the sample of 1161 child respondents. Based on these results I focus on the possibilities of the support of social experiencing in the family as the essential way of preventing the above mentioned troubles.

  • Název v anglickém jazyce

    The Significance of Social Experience of Children Together with Their Parents and the Family Education

  • Popis výsledku anglicky

    In the recent years we have been experiencing the crisis in the society, family and the crisis in the field of active and personal interaction. Concurrently, the level of social interaction and the means of communication can be considered as the principal factor of the occurrence of various educational problems in a family or the school environment (e.g. formation of the pathological forms of communication in the future family, within a coeval group, dangerous behaviour of children and adolescents, reading literacy decrease, learning and behavioural disorders). Such evaluation has emerged from the survey focused on the preferencies in social interaction of pre-school children and lower school age carried through in 1999, 2008 to 2010 on the sample of 1161 child respondents. Based on these results I focus on the possibilities of the support of social experiencing in the family as the essential way of preventing the above mentioned troubles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    49-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus