Didactic Aspects of Physical Activities in Education of ADHD Syndrome Affected Children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F11%3A%230000043" target="_blank" >RIV/27132781:_____/11:#0000043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactic Aspects of Physical Activities in Education of ADHD Syndrome Affected Children
Popis výsledku v původním jazyce
Physical activities are often recommended to be practiced with the ADHD children under psychological care as these activities serve as a relief valve for child´s hyperactivity. However, some activities are more suitable as a sport therapy while others can accelerate the troubles of the children. Besides choosing the right activity, it is also crucial to follow the essential didactic principles while exercising in order to reach the desired effect. This contribution focuses on the selected didactic aspects of education that reflects the individual needs of the ADHD syndrome children. Klíčová slova: ADHD, hyperaktivita, kinezioterapie, didaktické principy edukace pohybových aktivit, peer tutoring
Název v anglickém jazyce
Didactic Aspects of Physical Activities in Education of ADHD Syndrome Affected Children
Popis výsledku anglicky
Physical activities are often recommended to be practiced with the ADHD children under psychological care as these activities serve as a relief valve for child´s hyperactivity. However, some activities are more suitable as a sport therapy while others can accelerate the troubles of the children. Besides choosing the right activity, it is also crucial to follow the essential didactic principles while exercising in order to reach the desired effect. This contribution focuses on the selected didactic aspects of education that reflects the individual needs of the ADHD syndrome children. Klíčová slova: ADHD, hyperaktivita, kinezioterapie, didaktické principy edukace pohybových aktivit, peer tutoring
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Psychomotor Therapy in Mental Health Care
ISBN
978-80-7414-439-4
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
55-70
Počet stran knihy
100
Název nakladatele
ÚJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—