Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vrstevnické programy jako forma školní mediace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000058" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vrstevnické programy jako forma školní mediace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mediace ve škole je jedním z prostředků jak řešit řadu obtíží ? v komunikaci mezi učiteli a rodiči, mezi učiteli navzájem, mezi učiteli i žáky. Své velmi podstatné místo ve školní mediaci mají vrstevnické programy, které využívají nabývajícího významu vrstevníka v životě jedince i sociální skupiny. Součástí kapitoly je prezentace výsledků průzkumů zaměřených na preference sociálních interakcí dětí mladšího školního věku, které ukazují, že vliv vrstevníků se stává podstatným již pro kategorii mladšího školního věku a zároveň u této věkové kategorie dochází k výraznému poklesu autority učitele. Dále se text věnuje oblasti diagnostiky vhodné osobnosti pro zapojení do vrstevnických programů a oblasti školení a následné péče o peer mediátory.

  • Název v anglickém jazyce

    Peer programs as a form of school mediation

  • Popis výsledku anglicky

    Mediation in schools is one of the means that helps to solve many difficulties in communication between teachers ? parents, teachers ? pupils, teacher ? teacher. The irreplaceable role in today´s school mediation is played by the peer programs that increase their influence on the life of an individual and groups as well. The objective of the tesxt is the presentation of the survey results. The survey examined the preferences in the social interaction of the younger school age children and it showed thatthe influence of the coevals becomes significant since this age. At the same time, the teacher´s authority is degraded. The text also pays attention to the diagnostics of a suitable personality to join the peer programs, training and care for peer mediators that follow.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mediace a možnosti využití v praxi

  • ISBN

    978-80-247-4109-3

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    379-394

  • Počet stran knihy

    512

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly