Vrstevnické programy jako forma školní mediace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000058" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vrstevnické programy jako forma školní mediace
Popis výsledku v původním jazyce
Mediace ve škole je jedním z prostředků jak řešit řadu obtíží ? v komunikaci mezi učiteli a rodiči, mezi učiteli navzájem, mezi učiteli i žáky. Své velmi podstatné místo ve školní mediaci mají vrstevnické programy, které využívají nabývajícího významu vrstevníka v životě jedince i sociální skupiny. Součástí kapitoly je prezentace výsledků průzkumů zaměřených na preference sociálních interakcí dětí mladšího školního věku, které ukazují, že vliv vrstevníků se stává podstatným již pro kategorii mladšího školního věku a zároveň u této věkové kategorie dochází k výraznému poklesu autority učitele. Dále se text věnuje oblasti diagnostiky vhodné osobnosti pro zapojení do vrstevnických programů a oblasti školení a následné péče o peer mediátory.
Název v anglickém jazyce
Peer programs as a form of school mediation
Popis výsledku anglicky
Mediation in schools is one of the means that helps to solve many difficulties in communication between teachers ? parents, teachers ? pupils, teacher ? teacher. The irreplaceable role in today´s school mediation is played by the peer programs that increase their influence on the life of an individual and groups as well. The objective of the tesxt is the presentation of the survey results. The survey examined the preferences in the social interaction of the younger school age children and it showed thatthe influence of the coevals becomes significant since this age. At the same time, the teacher´s authority is degraded. The text also pays attention to the diagnostics of a suitable personality to join the peer programs, training and care for peer mediators that follow.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mediace a možnosti využití v praxi
ISBN
978-80-247-4109-3
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
379-394
Počet stran knihy
512
Název nakladatele
Grada Publishing
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—