Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VÝZNAM EDUKAČNÍCH PROGRAMŮ PRO SENIORY V PREVENCI AKTIVNÍHO STÁŘÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000059" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VÝZNAM EDUKAČNÍCH PROGRAMŮ PRO SENIORY V PREVENCI AKTIVNÍHO STÁŘÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při realizaci preventivních edukačních programů pro seniory je nutné uvažovat jejich smysluplnost a zacílení na vhodnou cílovou skupinu ve vhodném období. Aby programy plnily dostatečný mobilizační efekt lidského potenciálu v seniorském věku, je třeba tyto programy cíleně nabízet již lidem v době střední dospělosti. U programů zacílených přímo na seniory je nutné věnovat pozornost rovněž jedincům, kteří jsou i ve vyšším věku tělesně i psychicky ve velmi dobré kondici. Cíleně, během všech fází života, jenutné věnovat pozornost edukaci k osvojení pozitivní individuální filozofie, podpoře aktivního životního stylu, osvojení kompetencí k rozhodování a převzetí odpovědnosti za své individuální volby, získání dovedností k překonávání náročných životních situací a vyrovnávání se s nimi. Součástí příspěvku je hodnocení průzkumu, který ve skupině dospělých a seniorů sleduje, jak jsou preventivní aktivity v těchto cílových skupinách s ohledem na podporu aktivního stáří a subjektivního pojetí kv

  • Název v anglickém jazyce

    THE SIGNIFICATION OF EDUCATIONAIL PROGRAMS FOR ELDERLY IN PREVENTION OF ACTIVE AGING

  • Popis výsledku anglicky

    During the implementation of preventive educational programs for elderly, it is necessary to consider their meaningfulness and emphasis to the appropriate age group at appropriate times. It is important to intentionally offer these programs to people already at the time of their middle adulthood to subserve sufficient mobilization effect of human potential in an elderly age. Regarding programs aimed directly at seniors, an attention has to be paid also to seniors who are at a higher age, physically andmentally in a very good condition. Deliberately, during all stages of life, we must pay attention to the education of an individual so he/she can acquire positive individual philosophy, support active lifestyle, learn skills to make decisions and take responsibility for his/her individual choices, gain skills to overcome acute difficult life situations and cope with them. A part of the submission is an evaluation of the survey that in a group of adults and seniors monitors the following:

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vybrané trendy celoživotního učení v České republice a dalších státech Evropské unie

  • ISBN

    978-80-7375-883-7

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    251-256

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly