VÝZNAM EDUKAČNÍCH PROGRAMŮ PRO SENIORY V PREVENCI AKTIVNÍHO STÁŘÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F13%3A%230000059" target="_blank" >RIV/27132781:_____/13:#0000059 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝZNAM EDUKAČNÍCH PROGRAMŮ PRO SENIORY V PREVENCI AKTIVNÍHO STÁŘÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Při realizaci preventivních edukačních programů pro seniory je nutné uvažovat jejich smysluplnost a zacílení na vhodnou cílovou skupinu ve vhodném období. Aby programy plnily dostatečný mobilizační efekt lidského potenciálu v seniorském věku, je třeba tyto programy cíleně nabízet již lidem v době střední dospělosti. U programů zacílených přímo na seniory je nutné věnovat pozornost rovněž jedincům, kteří jsou i ve vyšším věku tělesně i psychicky ve velmi dobré kondici. Cíleně, během všech fází života, jenutné věnovat pozornost edukaci k osvojení pozitivní individuální filozofie, podpoře aktivního životního stylu, osvojení kompetencí k rozhodování a převzetí odpovědnosti za své individuální volby, získání dovedností k překonávání náročných životních situací a vyrovnávání se s nimi. Součástí příspěvku je hodnocení průzkumu, který ve skupině dospělých a seniorů sleduje, jak jsou preventivní aktivity v těchto cílových skupinách s ohledem na podporu aktivního stáří a subjektivního pojetí kv
Název v anglickém jazyce
THE SIGNIFICATION OF EDUCATIONAIL PROGRAMS FOR ELDERLY IN PREVENTION OF ACTIVE AGING
Popis výsledku anglicky
During the implementation of preventive educational programs for elderly, it is necessary to consider their meaningfulness and emphasis to the appropriate age group at appropriate times. It is important to intentionally offer these programs to people already at the time of their middle adulthood to subserve sufficient mobilization effect of human potential in an elderly age. Regarding programs aimed directly at seniors, an attention has to be paid also to seniors who are at a higher age, physically andmentally in a very good condition. Deliberately, during all stages of life, we must pay attention to the education of an individual so he/she can acquire positive individual philosophy, support active lifestyle, learn skills to make decisions and take responsibility for his/her individual choices, gain skills to overcome acute difficult life situations and cope with them. A part of the submission is an evaluation of the survey that in a group of adults and seniors monitors the following:
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané trendy celoživotního učení v České republice a dalších státech Evropské unie
ISBN
978-80-7375-883-7
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
251-256
Počet stran knihy
275
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—