Social benefits of adequate movement regime in teacher´s stress resilience
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F14%3A%230000065" target="_blank" >RIV/27132781:_____/14:#0000065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social benefits of adequate movement regime in teacher´s stress resilience
Popis výsledku v původním jazyce
Teachers present professionals who are exposed to the influence of daily stress elements and a burnout syndrome. The burnout syndrome is usually defined as a loss of motivation in a professional area when the person feels bad and is mentally and physically exhausted. Needs Analysis provided in the 9 EU countries (Belgium, Czech Republic, Greece, Latvia, Netherlands, Portugal, Slovenia, Switzerland, United Kingdom) in the indicators ?Work engagement?, ?Burnout?, ?Stress?, ?Work life conflict? confirmed the presence of the fatigue symptoms and physical stress among investigated teachers and alerted to the fact that stress has to be compensate effectively. This study points out that the information about stress resilience promotion through the adequate movement regime included the knowledge directed at efficient prevention.
Název v anglickém jazyce
Social benefits of adequate movement regime in teacher´s stress resilience
Popis výsledku anglicky
Teachers present professionals who are exposed to the influence of daily stress elements and a burnout syndrome. The burnout syndrome is usually defined as a loss of motivation in a professional area when the person feels bad and is mentally and physically exhausted. Needs Analysis provided in the 9 EU countries (Belgium, Czech Republic, Greece, Latvia, Netherlands, Portugal, Slovenia, Switzerland, United Kingdom) in the indicators ?Work engagement?, ?Burnout?, ?Stress?, ?Work life conflict? confirmed the presence of the fatigue symptoms and physical stress among investigated teachers and alerted to the fact that stress has to be compensate effectively. This study points out that the information about stress resilience promotion through the adequate movement regime included the knowledge directed at efficient prevention.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Social Science International
ISSN
0970-1087
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
301-315
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—