Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social benefits of adequate movement regime in teacher´s stress resilience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F14%3A%230000065" target="_blank" >RIV/27132781:_____/14:#0000065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social benefits of adequate movement regime in teacher´s stress resilience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers present professionals who are exposed to the influence of daily stress elements and a burnout syndrome. The burnout syndrome is usually defined as a loss of motivation in a professional area when the person feels bad and is mentally and physically exhausted. Needs Analysis provided in the 9 EU countries (Belgium, Czech Republic, Greece, Latvia, Netherlands, Portugal, Slovenia, Switzerland, United Kingdom) in the indicators ?Work engagement?, ?Burnout?, ?Stress?, ?Work life conflict? confirmed the presence of the fatigue symptoms and physical stress among investigated teachers and alerted to the fact that stress has to be compensate effectively. This study points out that the information about stress resilience promotion through the adequate movement regime included the knowledge directed at efficient prevention.

  • Název v anglickém jazyce

    Social benefits of adequate movement regime in teacher´s stress resilience

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers present professionals who are exposed to the influence of daily stress elements and a burnout syndrome. The burnout syndrome is usually defined as a loss of motivation in a professional area when the person feels bad and is mentally and physically exhausted. Needs Analysis provided in the 9 EU countries (Belgium, Czech Republic, Greece, Latvia, Netherlands, Portugal, Slovenia, Switzerland, United Kingdom) in the indicators ?Work engagement?, ?Burnout?, ?Stress?, ?Work life conflict? confirmed the presence of the fatigue symptoms and physical stress among investigated teachers and alerted to the fact that stress has to be compensate effectively. This study points out that the information about stress resilience promotion through the adequate movement regime included the knowledge directed at efficient prevention.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Science International

  • ISSN

    0970-1087

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    301-315

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus