Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F17%3AN0000017" target="_blank" >RIV/27132781:_____/17:N0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/22017-2/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/22017-2/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Peer tutoring (čtenářský tutoring) nabízí jednu z efektivních možností podpory pozitivního postoje k četbě u žáků základní školy a k rozvoji jejich čtenářských kompetencí. Při rozvíjení pozitivního vztahu žáků k četbě (resp. i při zvyšování čtenářské gramotnosti) lze využít tří základních modelů, které se liší povahou spolupráce žáků. V praxi se lze setkat s třemi základními modely – modelem asymetrickým, modelem kooperujících skupin záměrně vytvořených a skupin přirozeně vznikajících. Cílem příspěvku je analyzovat edukační význam vrstevnického tutoringu v tzv. asymetrické variantě čtenářského tutoringu v praxi, a to ve dvou základních verzích, s nimiž se lze při realizaci setkat. Součástí studie je rovněž analýza názorů samotných žáků na tuto formu edukační práce.
Název v anglickém jazyce
Peer tutoring as a strategy to promote reading
Popis výsledku anglicky
Peer tutoring provides one of the most effective ways to support positive attitudes towards reading among elementary school pupils and to enhance reading competencies. In developing the positive relationship of pupils to reading (or even in increasing reading literacy skills) there are three basic models that differ in the nature of pupils´ cooperation that can be used: an asymmetric model, a model of intentionally formed cooperative groups and a model of naturally formed cooperative groups. The aim of the paper is to analyse the educational importance of peer tutoring in the so-called asymmetric model of reading. The study focuses on two of its basic versions and presents also an analysis of the pupils´ opinion on this form of education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání.
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
79-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—