Tělesné sebepojetí studentů středních speciálních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F18%3AN0000020" target="_blank" >RIV/27132781:_____/18:N0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/141" target="_blank" >http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/141</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tělesné sebepojetí studentů středních speciálních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená práce se zabývá otázkou, zda se fakt tělesného postižení promítá do tělesného sebepojetí studentů s postižením hybnosti do takové míry, že existují významné rozdíly mezi těmito studenty a studenty bez postižení. Výzkum byl realizován na středních školách pro tělesně postižené a bylo využito dotazníku PSPP-CZ (Physical Self Perception Profile), který tělesné sebepojetí rozděluje do pěti domén (sportovní kompetence, fyzická kondice, tělesná atraktivita, fyzická síla a fyzická sebeúcta). Výzkumnou skupinu tvořilo 56 studentů středních speciálních škol, 34 mužů a 22 žen. Většina z nich trpí dětskou mozkovou obrnou. Kontrolní skupinu tvořilo 59 studentů běžných středních škol, 37 mužů a 22 žen. Věkový průměr první skupiny byl 19,56 let, druhé skupiny 17,24 let. Z výsledků šetření vyplynulo, že mezi studenty s postižením a nepostiženými studenty neexistuje významný rozdíl ani v jedné doméně tělesného sebepojetí.
Název v anglickém jazyce
The physical self in students of middle special schools
Popis výsledku anglicky
Presented work examined, whether it is physical perceptions reflected in the assessment of Physical Self in students with disability to such an extent that there are significant differences between these students and students without disabilities. The research was realized at secondary schools for the disabled and the PSPP-CZ (Physical Self Perception Profile) questionnaire was used, which divides the physical self into five domains (sports competencies, physical fitness, physical attractiveness, physical strength and physical self-esteem). The research group formed 56 students of special middle school, 34 man and 22 women. The biggest part were students with cerebral palsy. The control group formed 59 students, 37 men and 22 women. The average age first group was 19,56 years, second group 17,24 years. From the survey results that between students with disabilities and normal students there is no significant difference in any domain of physical self-concept.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích
ISSN
2570-7612
e-ISSN
2570-7612
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
16-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—