Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F18%3AN0000022" target="_blank" >RIV/27132781:_____/18:N0000022 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Nároky na pedagogickou profesi stále vzrůstají, zvyšuje se počet žáků a studentů se specifickými vzdělávacími potřebami, stoupá pedagogická odbornost řady rodičů. Stresové faktory, které na osobnost učitele působí ze všech stran, vedou u pedagogů nejen k častému poškození jejich zdraví, nárůstu psychosomatických obtíží, ale zejména ke stále častějšímu výskytu syndromu vyhoření. Právě na uvedený fenomén moderní doby se snaží reagovat tato publikace, která nabízí teoretická východiska pro porozumění vzniku a vývoji daného jevu. Předkládá techniky účinné prevence, jimiž mohou učitelé pečovat o vlastní duševní zdraví a předcházet vzniku syndromu vyhoření (případně redukovat jeho dopady v situaci, kdy k projevům vyhoření již došlo)
Název v anglickém jazyce
Personal development techniques and mental hygiene of the teacher
Popis výsledku anglicky
The demands on the pedagogical profession are increasing, the number of pupils and students with specific educational needs increasing, the pedagogical expertise of a number of parents is rising.Stress factors, which affect the personality of the teacher from all sides, lead educators not only to their frequent damage to their health, the increase in psychosomatic problems but also to the more frequent occurrence of burnout syndrome. This publication responds to these phenomena, offers the theoretical basis for understanding the origin and development of this phenomenon. It presents effective prevention techniques that teachers can use to take care of their own mental health and prevent the occurrence of burnout syndrome (possibly reducing its impact in a situation where burn-out has already occurred).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-271-0470-3
Počet stran knihy
276
Název nakladatele
Grada Publishing
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—