Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychological Aspects of Burnout Syndrome in the Helping Professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593887" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593887 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/19:73593888

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333173773" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333173773</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1218" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1218</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychological Aspects of Burnout Syndrome in the Helping Professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted paper aims on introduction of the issue of burnout syndrome. According to current research, the incidence of this phenomenon has increased, so the partial objective is to bring some basic information, which can serve as a preventive measure. The teaching or pedagogical profession is included in the so-called helping professions. An essential feature of helping professions is activity aimed at helping others, on regular and personal contacts with people who meet or respond to their needs, providing help and support. The pedagogical profession is one of the professions where regular interpersonal interactions take place with pupils (and their parents), students, colleagues. Society constantly increases pressure on educators and expects them to actively engage in their work, to expand beyond educational activities, to be emotionally involved in the results and outcomes, and to perceive their profession as a mission. There is a whole range of stressors associated with the teacher&apos;s profession. The presented paper will focus on the presentation of the mechanism of stressors leading to burnout syndrome in the pedagogical profession. An important outcome of this paper will be a case report of educator who has his own experience with burnout syndrome.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychological Aspects of Burnout Syndrome in the Helping Professions

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted paper aims on introduction of the issue of burnout syndrome. According to current research, the incidence of this phenomenon has increased, so the partial objective is to bring some basic information, which can serve as a preventive measure. The teaching or pedagogical profession is included in the so-called helping professions. An essential feature of helping professions is activity aimed at helping others, on regular and personal contacts with people who meet or respond to their needs, providing help and support. The pedagogical profession is one of the professions where regular interpersonal interactions take place with pupils (and their parents), students, colleagues. Society constantly increases pressure on educators and expects them to actively engage in their work, to expand beyond educational activities, to be emotionally involved in the results and outcomes, and to perceive their profession as a mission. There is a whole range of stressors associated with the teacher&apos;s profession. The presented paper will focus on the presentation of the mechanism of stressors leading to burnout syndrome in the pedagogical profession. An important outcome of this paper will be a case report of educator who has his own experience with burnout syndrome.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    4906-4911

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku