Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33150726" target="_blank" >RIV/61989592:15260/14:33150726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Profesní zátěž pedagogických pracovníků řadí tuto profesi do nejrizikovější skupiny pomáhajících profesí. Podmínky speciálního vzdělávání tuto zátěž podstatnou měrou zvyšují. Dopad profese se může projevit jako syndrom vyhoření, syndrom pomocníka či jakozneužívání moci ve vztahu k jedinůcm, se kterými pracuje. V publikaci jsou předloženy výsledky dlouhodobého výuzkumu, jehož výstupem je charakteristika pedagogických pracovníků ve speciálním vzdělávání, ale především jsou zde navrženy možné způsoby prevence a intervence v souvislosti s výše popsanými jevy. Vzhledem k získaným výsledkům, je kladen důrza na supervizi jako jednu z forem prevence i intervence, zaměřené na pedagogické pracovníky ve výkonu náročného povolání.
Název v anglickém jazyce
Supervision in the Conditions of special education
Popis výsledku anglicky
Professional burden of teaching staff ranks of the profession in the highest risk group helping professions. Conditions for special education this burden significantly increases not only the specifics of the target group of students, but also in terms oftraining the learning process. The impact of the profession can manifest as burnout syndrome, as a syndrome of helper or abuse of power in relation to the individuals. The author presents the results of long-term research, as a new outcome is presentedcharacteristic of teachers in special education settings, suggested are also possible ways of prevention and intervention in cases of above-described phenomena. Given the results obtained, the emphasis on supervision as a form of prevention and intervention aimed at teaching staff in the performance of a very demanding profession.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4127-6
Počet stran knihy
213
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—