Syndrom vyhoření u studentů vysokých škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F19%3AN0000027" target="_blank" >RIV/27132781:_____/19:N0000027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Syndrom vyhoření u studentů vysokých škol
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na analýzu náchylnosti ke stresu a následně k výskytu syndromu vyhoření u studentů vysokých škol různého studijního zaměření. Vysoká míra stresu a následně vznikající syndrom vyhoření stojí za nárůstem zdravotních (psychosomatických) obtíží mladých studujících a je častou příčinou předčasného ukončování studia. K získání dat byl použitý standardizovaný Inventář projevů syndromu vyhoření, který sleduje projevy syndromu vyhoření ve čtyřech základních rovinách - rozumové, emocionální, tělesné a sociální. Data byla získána mezi studenty vysokých škol v České republice, celkový počet respondentů činil 1106 studentů. Výsledky šetření ukázaly, že nejvíce jsou vznikem syndromu vyhoření ohroženi studenti technických oborů, nejméně studenti biomedicínských a sportovních oborů. Důležitou součástí publikace jsou i návrhy prevence pro studenty jednotlivých studijních oborů.
Název v anglickém jazyce
Burnout syndrome in university students
Popis výsledku anglicky
The monography focuses on the analysis of the predisposition to the occurrence of stress and burnout syndrome in university students of various study programs. The high level of stress resulting in the emergence of burnout syndrome has an impact on the increase of the health (psychosomatic) difficulties of young students and is a frequent cause of school leaving too early. To obtain data, a standardized Burnout Syndrome Inventory was used to monitor the burnout syndrome in four basic levels - intellectual, emotional, physical and social. Data were collected among university students in the Czech Republic, with a total of 1106 students. The results of the investigation showed that students of technical disciplines are most at risk of burnout, the least of them are students of biomedical and sports disciplines. Proposals of prevention for students of individual fields of study are an important part of the publication.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87723-56-2
Počet stran knihy
103
Název nakladatele
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—