Analýza náchylnosti studentů různých oborů vysokých škol k výskytu syndromu vyhoření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F20%3AN0000021" target="_blank" >RIV/27132781:_____/20:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.icolleconference.cz/files/345-icolle-2019-fv.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/345-icolle-2019-fv.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza náchylnosti studentů různých oborů vysokých škol k výskytu syndromu vyhoření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na analýzu náchylnosti k výskytu syndromu vyhoření u studentů vysokých škol, a to s ohledem na typ studia (společenskovědní, technické, umělecké, medicínské a sportovní obory). Vysoká míra stresu a následně vznikající syndrom vyhoření stojí za nárůstem zdravotních (psychosomatických) obtíží mladých studujících a je častou příčinou předčasného ukončování studia. K získání dat byl použitý standardizovaný Inventář projevů syndromu vyhoření, který sleduje projevy syndromu vyhoření ve čtyřech základních rovinách – rozumové, emocionální, tělesné a sociální. Data byla získána mezi studenty vysokých škol v České republice, celkový počet respondentů činil 1106 studentů (s relativně vyváženým rozdělením v jednotlivých typech studia). Oproti očekávání z výsledků vyplynulo, že ve všech sledovaných rovinách jsou nejvíce ohrožení studenti technických oborů, zatímco studenti biomedicínských oborů přes jednoznačnou nejvyšší náročnost studia patří mezi studenty nejméně ohrožené vznikem syndromu vyhoření.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the predisposition of university students to the occurrence of burnout syndrome
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on the analysis of the predisposition to the occurrence of burnout syndrome in university students, with regard to the type of studies (humanistic, technical, artistic, medical and sports fields). The high level of stress resulting in the emergence of burnout syndrome has an impact on the increase of the health (psychosomatic) difficulties of young students and is a frequent cause of school leaving too early. To obtain data, a standardized Burnout Syndrome Inventory was used to monitor the burnout syndrome in four basic levels - intellectual, emotional, physical and social. Data were collected among university students in the Czech Republic, with a total of 1106 students (with a balanced distribution in each type of study). Unlike to the expectations, students of technical disciplines are most at risk in all monitored levels, while students of biomedical disciplines, despite significantly the highest demands of their studies, are among the least vulnerable to the burnout.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2019 : Udržitelnost ve vzdělávání: Minulost, současnost a budoucnost
ISBN
978-80-7509-702-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
213-224
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—