Projekt peer programu „Prevence stresu u studentů vysokých škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F20%3AN0000019" target="_blank" >RIV/27132781:_____/20:N0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projekt peer programu „Prevence stresu u studentů vysokých škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na projekt studentů oboru wellness v souvislosti s výzkumem analýzy náchylnosti k výskytu syndromu vyhoření u studentů vysokých škol, a to s ohledem na typ studia (společenskovědní, technické, umělecké, medicínské a sportovní obory). Vysoká míra stresu a následně vznikající syndrom vyhoření stojí za nárůstem zdravotních (psychosomatických) obtíží mladých studujících a je častou příčinou předčasného ukončování studia. K získání dat byl použitý standardizovaný Inventář projevů syndromu vyhoření, který sleduje projevy syndromu vyhoření ve čtyřech základních rovinách – rozumové, emocionální, tělesné a sociální. Data byla získána mezi studenty vysokých škol v České republice, celkový počet respondentů činil 1106 studentů (s relativně vyváženým rozdělením v jednotlivých typech studia). Studenti oboru wellness mohou jako vrstevníci realizovat program zdravého životního stylu pro univerzitní studenty jiných vysokých škol ve spolupráci s Psychologickými centry vysokých škol.
Název v anglickém jazyce
Stress prevention project for university students. Peer program of students with wellness specialization. Research project output
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the project of wellness students in connection with research analysis of the predisposition to the occurrence of burnout syndrome in university students, with regard to the type of studies (humanistic, technical, artistic, medical and sports fields). The high level of stress resulting in the emergence of burnout syndrome has an impact on the increase of the health (psychosomatic) difficulties of young students and is a frequent cause of school leaving too early. To obtain data, a standardized Burnout Syndrome Inventory was used to monitor the burnout syndrome in four basic levels - intellectual, emotional, physical and social. Data were collected among university students in the Czech Republic, with a total of 1106 students (with a balanced distribution in each type of study). Wellness students can, as peers, implement a healthy lifestyle program for university students of other universities in collaboration with the Psychological Centers of Universities.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bio-psycho-sociální kontext wellness a zdraví člověka
ISBN
978-80-87723-58-6
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
143-164
Počet stran knihy
185
Název nakladatele
Vysoká škola tělesné výchovy a sportu PALESTRA, spol. s r.o.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—