Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27133257%3A_____%2F16%3AN0000040" target="_blank" >RIV/27133257:_____/16:N0000040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať je zaměřena na popis přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na příkladu tří pracovišť vysokoškolských institucí a se srovnáním se současnými požadavky Novely vysokoškolského zákona. Vychází z dlouhodobě realizované vnitřní evaluace kvality výuky prostřednictvím hodnocení výuky studenty a absolventy ČVUT, dále z pilotního hodnocení kvality terciální instituce v projektu IPN kvalita na ČVUT na základě aplikace modelu EFQM (autorka byla hlavní řešitelkou systému hodnocení výuky na ČVUT v letech 2003 – 2015 a hlavní řešitelkou pilotního vnitřního hodnocení na ČVUT v letech 2012 - 2015). Přístupy, metodika, používané techniky sběru evaluačních dat jsou porovnány se současnými postupy na Centru školského managementu Pedagogické fakulty UK a na soukromé VŠ – VŠRR. Popisuje, jak probíhala evaluace kvality výuky, jaké bylo procesní zapojení jednotlivých úrovní řízení a jak byly a jsou používány výsledky pro zlepšení kvality výuky. Odpovídá na otázky: Jaké jsou přístupy k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ? Jaké jsou současné přístupy k evaluaci kvality výuky v uváděných třech institucích terciálního vzdělávání?

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of approaches to internal evaluation of the quality of teaching at universities

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on description of approaches to internal evaluation of the quality of teaching on the example of three centers of higher education institutions and the comparison with the current requirements of the Higher Education Act Amendments. Based on the long term internal evaluation of teaching quality by students and graduates of CTU, followed by a pilot evaluation of the quality of tertiary institutions in the project IPN Quality at CTU by EFQM (the author was chief investigator of the evaluation system of teaching at the CTU in 2003 – 2015 and of the internal evaluation of the pilot at the CTU in the years 2012-2015). Approaches, methods, used data collection techniques of evaluation are compared to the current procedures at the Center School Management Faculty of Education of CU and at private universities - VSRR. It describes processes during the evaluation of the quality of teaching, procedural involvement of management and improving results of teaching quality. Answers the questions: What are the approaches to internal evaluation of the quality of teaching at the university? What are the current approaches to evaluating the quality of teaching in placed of the three institutions of tertiary education?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogická diagnostika a evaluace 2016

  • ISBN

    978-80-7464-863-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    64-72

  • Název nakladatele

    Ostravská Univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostravice

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku