Physics-based system simulation software for complete vehicle system modelling and simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27160572%3A_____%2F15%3A%230000004" target="_blank" >RIV/27160572:_____/15:#0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Physics-based system simulation software for complete vehicle system modelling and simulation
Popis výsledku v původním jazyce
Physics-based system simulation package - IGNITE has been developed that is suitable for complete vehicle system modeling and simulation, including estimation and optimisation of vehicle fuel consumption for various powertrains and driving cycles. A literature search focused on SW tools and available data for Life Cycle Analysis (LCA) in respect to the Well to Wheel topic was completed, and suitable candidates were specified. The developed examples demonstrate usage of IGNITE and selected LCA tools in case of VW EA211 gasoline turbocharged engine, IVECO diesel turbocharged engine and few variants of hybrid powertrains. The critical key points of driving cycle were identified from the increased fuel consumption, i.e. emissions production, point of view. This software is connected with the fulfilment of a milestone WP05M02 and a partial output is WP05V003.
Název v anglickém jazyce
Physics-based system simulation software for complete vehicle system modelling and simulation
Popis výsledku anglicky
Physics-based system simulation package - IGNITE has been developed that is suitable for complete vehicle system modeling and simulation, including estimation and optimisation of vehicle fuel consumption for various powertrains and driving cycles. A literature search focused on SW tools and available data for Life Cycle Analysis (LCA) in respect to the Well to Wheel topic was completed, and suitable candidates were specified. The developed examples demonstrate usage of IGNITE and selected LCA tools in case of VW EA211 gasoline turbocharged engine, IVECO diesel turbocharged engine and few variants of hybrid powertrains. The critical key points of driving cycle were identified from the increased fuel consumption, i.e. emissions production, point of view. This software is connected with the fulfilment of a milestone WP05M02 and a partial output is WP05V003.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
IGNITE
Technické parametry
SW tool in Ricardo - UKCWIP05-710
Ekonomické parametry
rozšíření nabízených služeb zákazníkům
IČO vlastníka výsledku
27160572
Název vlastníka
Ricardo Prague s.r.o.