Metodika pro kvantifikaci dopravních emisí na základě dat z vozidlových jednotek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27181278%3A_____%2F18%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27181278:_____/18:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://atem.cz/pep.php" target="_blank" >http://atem.cz/pep.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro kvantifikaci dopravních emisí na základě dat z vozidlových jednotek
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je zaměřena na určení produkce emisí z automobilové dopravy. Obsahuje dílčí statistické funkce, vyjadřující závislost výsledné produkce emisí na působení ovlivňujících faktorů (rychlost jízdy, plynulost dopravního proudu, sklon vozovky). Oproti dosavadním výpočetním postupům zohledňuje nová metodika vzájemnou interakci těchto proměnných a jejich synergický efekt na velikost emise, stejně tak umožňuje výpočet pro rychlost vozidla načítanou z vozidlových dat v reálném čase. Součástí metodiky je dále model vstupních dat, umožňující zadávat vstupní hodnoty pro emisní výpočet na základě typu komunikace. Tato data vycházejí z reálných údajů získaných z údajů načítaných průběžně z vozidlových jednotek v době jízdy vozidla a tudíž zásadně zpřesňují emisní výpočet.
Název v anglickém jazyce
Methodology for the quantification of transport emissions based on data from vehicle units
Popis výsledku anglicky
The methodology is aimed at determining the production of emissions from vehicular traffic. It contains partial statistical functions, expressing the dependence of the resulting emission output on the influence factors (driving speed, smoothness of traffic flow, gradient of road). Compared to existing computational procedures, the new methodology takes into account the interaction of these variables and their synergistic effect on the amount of emissions and computation based on speed data read from the vehicle in the real-time. Part of the methodology is also a model of input data, allowing entering values for emission calculation based on character and type of the road. These data are based on real entries derived from vehicle units during the ride and therefore significantly improves accuracy of emission calculation.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
10700 - Other natural sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04020797" target="_blank" >TA04020797: Emisní procesor nové generace využívající nově dostupné zdroje dat</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika - emise z dopravy 2018
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Metodické a výpočetní postupy pro určení produkce emisí z automobilové dopravy jsou implementovány v softwarové aplikaci Dopravně-emisní model. info: e-mail: atem@atem.cz, tel.: 241 494 425
Ekonomické parametry
Dojde k úsporám nákladů na realizaci opatření ke snížení vlivu dopravních staveb na kvalitu ovzduší, úsporám na straně přípravných prací, k usnadnění procesu projektové přípravy staveb a ke snížení externích nákladů z expozice obyvatel znečišťujícím látkám.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo životního prostředí, Odbor ochrany ovzduší, odd. kvality ovzduší, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů