Simulační výuka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000008" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační výuka
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola "Simulační výuka" se zaměřuje na moderní vzdělávací metodu, která využívá simulace reálných situací nebo procesů k dosažení vzdělávacích cílů. Tato metoda umožňuje studentům získat praktické dovednosti, zkušenosti a hlubší porozumění danému tématu v bezpečném prostředí. Klíčové body kapitoly jsou následující: Definice: Simulační výuka je interaktivní metoda, která umožňuje studentům řešit situace podobné realitě v simulovaném prostředí. Cíle: Poskytuje prostor pro praktický nácvik, opakování kroků, poučení se z chyb a zlepšení dovedností. Výhody: Rozvíjí kritické myšlení, týmovou spolupráci, komunikační schopnosti a kompetence zaměřené na bezpečnost pacienta. Aplikace: Používá se například při výuce první pomoci, testování nemocničních protokolů nebo v chemických laboratořích. Simulační výuka podporuje aktivní zapojení studentů, jejich kreativitu a schopnost adaptace na nové situace, což je klíčové nejen ve škole, ale i v budoucím pracovním životě.
Název v anglickém jazyce
Simulation teaching
Popis výsledku anglicky
The chapter "Simulation-based learning" focuses on a modern educational method that uses simulations of real-life situations or processes to achieve educational goals. This method allows students to gain practical skills, experience and a deeper understanding of the topic in a safe environment. The key points of the chapter are as follows: Definition: simulation-based learning is an interactive method that allows students to solve reality-like situations in a simulated environment. Aims: It provides a space for hands-on practice, repeating steps, learning from mistakes and improving skills. Benefits: Develops critical thinking, teamwork, communication skills and patient safety competencies. Applications: used for example in first aid training, testing hospital protocols or in chemistry laboratories. Simulation-based learning promotes students' active involvement, creativity and ability to adapt to new situations, which is crucial not only in school but also in future working life.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.
ISBN
978-80-86302-66-9
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
129-139
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—