Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální realita

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000009" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální realita

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola "Virtuální realita" se zaměřuje na technologii, která umožňuje uživatelům vstoupit do simulovaného prostředí a interagovat s ním. Virtuální realita (VR) vytváří iluzi skutečného nebo fiktivního světa prostřednictvím speciálních zařízení, jako jsou náhlavní soupravy, brýle nebo rukavice. Shrnuje: 1)Historii a vývoj: VR sahá do 60. let 20. století, kdy vznikly první prototypy, jako například "Damoklův meč". V 80. letech popularizoval pojem VR Jaron Lanier. 2)Technologie: VR využívá stereoskopické zobrazování, senzory pohybu a další zařízení k vytvoření pohlcujícího zážitku. Na rozdíl od rozšířené reality (AR) je VR plně digitální prostředí. 3)Aplikace: Virtuální realita nachází uplatnění ve vzdělávání, medicíně, zábavě, výcviku a dalších oblastech. Například umožňuje simulace chirurgických zákroků nebo výuku v bezpečném prostředí. 4) Výzvy: Mezi hlavní výzvy patří vysoké náklady, technická omezení a otázky soukromí.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual reality

  • Popis výsledku anglicky

    The "Virtual Reality" chapter focuses on technology that allows users to enter and interact with a simulated environment. Virtual reality (VR) creates the illusion of a real or fictional world through special devices such as headsets, goggles or gloves. Summarizes: 1)History and development: VR dates back to the 1960s, when the first prototypes, such as the "Sword of Damocles", were created. In the 1980s, Jaron Lanier popularized the concept of VR. 2)Technology: VR uses stereoscopic imaging, motion sensors and other devices to create an immersive experience. Unlike augmented reality (AR), VR is a fully digital environment. 3)Applications:Virtual reality finds applications in education, medicine, entertainment, training and other fields. For example, it enables surgical simulations or teaching in a safe environment. 4)Challenges: The main challenges include high costs, technical limitations and privacy issues.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.

  • ISBN

    978-80-86302-66-9

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    139-153

  • Počet stran knihy

    172

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly