Virtuální realita
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000009" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální realita
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola "Virtuální realita" se zaměřuje na technologii, která umožňuje uživatelům vstoupit do simulovaného prostředí a interagovat s ním. Virtuální realita (VR) vytváří iluzi skutečného nebo fiktivního světa prostřednictvím speciálních zařízení, jako jsou náhlavní soupravy, brýle nebo rukavice. Shrnuje: 1)Historii a vývoj: VR sahá do 60. let 20. století, kdy vznikly první prototypy, jako například "Damoklův meč". V 80. letech popularizoval pojem VR Jaron Lanier. 2)Technologie: VR využívá stereoskopické zobrazování, senzory pohybu a další zařízení k vytvoření pohlcujícího zážitku. Na rozdíl od rozšířené reality (AR) je VR plně digitální prostředí. 3)Aplikace: Virtuální realita nachází uplatnění ve vzdělávání, medicíně, zábavě, výcviku a dalších oblastech. Například umožňuje simulace chirurgických zákroků nebo výuku v bezpečném prostředí. 4) Výzvy: Mezi hlavní výzvy patří vysoké náklady, technická omezení a otázky soukromí.
Název v anglickém jazyce
Virtual reality
Popis výsledku anglicky
The "Virtual Reality" chapter focuses on technology that allows users to enter and interact with a simulated environment. Virtual reality (VR) creates the illusion of a real or fictional world through special devices such as headsets, goggles or gloves. Summarizes: 1)History and development: VR dates back to the 1960s, when the first prototypes, such as the "Sword of Damocles", were created. In the 1980s, Jaron Lanier popularized the concept of VR. 2)Technology: VR uses stereoscopic imaging, motion sensors and other devices to create an immersive experience. Unlike augmented reality (AR), VR is a fully digital environment. 3)Applications:Virtual reality finds applications in education, medicine, entertainment, training and other fields. For example, it enables surgical simulations or teaching in a safe environment. 4)Challenges: The main challenges include high costs, technical limitations and privacy issues.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.
ISBN
978-80-86302-66-9
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
139-153
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—