Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

iTriangle 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27243842%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27243842:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    iTriangle 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem projektu bylo vytvořit novou rozšířenou modulární verzi stavebnice iTriangle 4.0, která rozvíjí kreativitu žáků/studentů a obsahuje řadu nových senzorů a aktorů. Společnost BOXED s.r.o. na řešení spolupracovala s širokým publikem pedagogů České republiky. Nové hardwarové a softwarové řešení stavebnice iTriangle 4.0 nabízí výrazně větší množství komponentů, aktorů a senzorů, a díky vlastnímu programovacímu prostředí je možné stavebnici použít univerzálně pro vlastní inovativní modely. Navíc nový blokově programovací jazyk fungující na bázi objektového prostředí umožňuje uživateli programovat centrální jednotku pro měření a robotiku bez nutnosti znalostí jakýkoliv standardně používaných programovacích jazyků a s ním spojených příkazů. Jedním z hlavních prvků inovativnosti celého řešení je vlastní programovací prostředí, které slouží žákům/studentům k získání prvních praktických zkušeností s programováním, ve smyslu logického fungování procesu programování. V tomto případě se jedná o programování pomocí grafických prvků (ikon, obrázkových bloků). Prostředí je určeno především pro pochopení principu programování tak, aby si uživatel uvědomil logickou posloupnost zadávaných příkazů. Cílem je uživatele naučit logice programování, tj. uvědomit si, že jakákoli úloha lze algoritmizovat. Nová stavebnice přináší efektivnější a zábavnější způsob učení a současně rozvíjí u studentů kreativitu a kritické myšlení. Díky nové blokově-orientované platformě umožňuje rozvíjet i programátorské schopnosti žáků a studentů, což je v dnešní době stále více důležité s ohledem na nedostatek odborníků v oblasti ICT. Výsledky výzkumu a vývoje jsou: vzdělávací stavebnice iTriangle 4.0 verze EDU, vzdělávací stavebnice iTriangle 4.0 verze STEM, 58 senzorů a aktorů, blokový programovací nástroj code.itriangle.cz, veřejný a privátní dokumentační systém Github/wiki.

  • Název v anglickém jazyce

    iTriangle 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the project was to create a new extended modular version of the iTriangle 4.0 kit, which develops the creativity of pupils/students and includes a number of new sensors and actors. The company BOXED s.r.o. she collaborated with a wide audience of pedagogues in the Czech Republic on the solution. The new hardware and software solution of the iTriangle 4.0 kit offers a significantly larger number of components, actors and sensors, and thanks to its own programming environment, the kit can be used universally for your own innovative models. In addition, a new block programming language operating on the basis of an object environment allows the user to program the central unit for measurement and robotics without the need for knowledge of any standard programming languages and associated commands. One of the main innovative elements of the entire solution is its own programming environment, which serves pupils/students to gain their first practical experience with programming, in the sense of the logical functioning of the programming process. In this case, it is programming using graphic elements (icons, image blocks). The environment is primarily intended for understanding the programming principle so that the user realizes the logical sequence of entered commands. The goal is to teach the user the logic of programming, i.e. to realize that any task can be algorithmized. The new kit brings a more effective and fun way of learning, while developing students' creativity and critical thinking. Thanks to the new block-oriented platform, it makes it possible to develop the programming skills of pupils and students, which is increasingly important nowadays with regard to the lack of experts in the field of ICT. The results of research and development are: educational kit iTriangle 4.0 EDU version, educational kit iTriangle 4.0 version STEM, 58 sensors and actors, block programming tool code.itriangle.cz, public and private Github/wiki documentation system.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG17_175%2F0015700" target="_blank" >EG17_175/0015700: Výzkum a vývoj SW a HW řešení pro novou vzdělávací stavebnici iTriangle 4.0</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    iTriangle 4.0

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    V souvislosti s vývojem blokově programovatelného prostředí byla vyvinuta nová centrální jednotka MASTER iTriangle 4.0 umožňující online programování. Implementovány jsou funkce OTA (Over The Air) nahrávání kódu a firmware, vyvinuty byly konfigurační nástroje pro platformy Windows, iOS a Android pro výchozí nastavení a prvotní nahrání obslužného SW. Centrální jednotka byla vyvinuta ve dvou verzích - MASTER-STEM a MASTER-EDU. Obě verze mají shodný základ v procesoru a vstupně/výstupních portech. Liší se v pouzdru a integrovaném displeji (u verze EDU pro snazší obsluhu a autonomní funkčnost). Centrální jednotka je integrována s LiPol nabíjecím obvodem a miniaturní LiPol baterií pro autonomní funkčnost v terénu. Používanou technologií je WiFi. Jednotka obsahuje vstupní a výstupní porty pro připojení senzorů a aktorů. Jednotka je postavena na čipu ESP nabízející programování v jazycích Python, C+ a Arduino. Jednotka obsahuje 6 vstupně výstupních portů (Digital In/Out, Analog In/Out, I2C, UART), ke kterým lze připojovat patřičné senzory a aktory. Byly vyvinuty dva obslužné programy pro každou verzi jednotky, jeden pro autonomní využití jednotky v prostředí bez internetu a druhý plně modulární programovatelný program komunikující s blokově orientovaným programovacím prostředím prostřednictvím WiFi. Jednotka obsahuje 58 nových aktorů a senzorů. Pro praktické použití aktorů a senzorů stavebnice byl vyvinut nový blokově orientovaný programovací jazyk, který zajišťuje možnost programovat centrální jednotku bez nutnosti znalostí standardně používaných programovacích jazyků a s nimi spojených příkazů. Programování probíhá formou skládání grafických ikon reprezentujících povely, logické operátory a programové milníky. Senzory slouží k vlastnímu měření dané fyzikální veličiny, aktory zajišťují vlastní provedení úkolů. Implementována je funkce měření, která umožňuje měřit, zaznamenávat a exportovat průběhy veličiny v závislosti na čase a tím umožnit hlubší pochopení teorie experimentu. Jednotlivá zařízení (klienti) komunikují prostřednictvím lokální/cloudové vrstvy s komunikačním HUBem (IoT HUB), který zajišťuje realizaci komunikace, bezpečnosti, výměnu dat, synchronizaci a časování. Produkt je možné použít na všech běžně dostupných platformách (počítač, mobil, desktop, iOS, robot).

  • Ekonomické parametry

    Řešení přinese rozšíření portfolia produktů a služeb, zvýšení tržeb, obratu a konkurenceschopnosti, upevnění pozice na trhu a rozvoj spolupráce se školskými organizacemi v ČR. Marketing je realizován přímou formou, tj. komunikací s řediteli škol, pedagogy a dalšími zúčastněnými osobami ve školství. V rámci iTriangle 4.0 vznikla platforma code.itriangle.cz k vytvoření komunity uživatelů. Plánuje se provázání této platformy s portálem DUMy.cz, který příjemce spravuje. Dalšími aktivitami jsou účast na mezinárodních konferencích zaměřených na ICT používané pro vzdělávání na školách. Cílovými zahraničními trhy jsou např. Německo, Polsko, Maďarsko, Slovinsko, Rakousko a Slovensko, kde příjemce usiluje o posílení pozice a získání nových zákazníků. Součástí kampaně je účast na krajských konferencích, organizace seminářů ve školách, přímé obchodní působení ve školách či distribuce propagačních materiálů. Testovací série byly prodány do Polska, Maďarska, UAE, Vietnamu a Indonésie. Velkým potenciálem je asijský trh.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    27243842

  • Název vlastníka

    BOXED, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem