Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Segmentation of Czech consumers as for their relationship to organic foods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27266150%3A_____%2F13%3A%230000155" target="_blank" >RIV/27266150:_____/13:#0000155 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/01801376:_____/14:N0000002

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Segmentation of Czech consumers as for their relationship to organic foods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Products of organic agriculture have gained a signifi cant attention among consumers. It creates a visible impact also on the products of conventional agriculture. Th is leads to the necessity to apply target marketing at the food resp. organic food markets. Th e objective of this article is to explore the possible approaches to the process of market segmentation at these consumer markets. Th e data of the Market & Media & Lifestyle were used. Variables of food consumer behaviour and lifestyle were especially selected. Th ree lines of market segmentation were inferred from the basic conceptual approaches: a priori segmentation, post hoc segmentation and forward segmentation. Th e data were analysed in several steps using multidimensional analyses. Th eresults indicate a diff erent marketing potential of the investigated approaches. A priori segmentation seems to be more proper for the purpose of the sales management. A broadly based post hoc segmentation should be useful when the conc

  • Název v anglickém jazyce

    Segmentation of Czech consumers as for their relationship to organic foods

  • Popis výsledku anglicky

    Products of organic agriculture have gained a signifi cant attention among consumers. It creates a visible impact also on the products of conventional agriculture. Th is leads to the necessity to apply target marketing at the food resp. organic food markets. Th e objective of this article is to explore the possible approaches to the process of market segmentation at these consumer markets. Th e data of the Market & Media & Lifestyle were used. Variables of food consumer behaviour and lifestyle were especially selected. Th ree lines of market segmentation were inferred from the basic conceptual approaches: a priori segmentation, post hoc segmentation and forward segmentation. Th e data were analysed in several steps using multidimensional analyses. Th eresults indicate a diff erent marketing potential of the investigated approaches. A priori segmentation seems to be more proper for the purpose of the sales management. A broadly based post hoc segmentation should be useful when the conc

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    348-360

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus