Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fluoroskopie versus navigace založená na peroperační CT akvizici obrazu při zavádění transpedikulárních šroubů v thorakolumbální oblasti perspektivní studie hodnotící přesnost zavedení šroubu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27283933%3A_____%2F17%3A00005460" target="_blank" >RIV/27283933:_____/17:00005460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fluoroskopie versus navigace založená na peroperační CT akvizici obrazu při zavádění transpedikulárních šroubů v thorakolumbální oblasti perspektivní studie hodnotící přesnost zavedení šroubu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Mobilní CT skener je novou modalitou intraoperačního zobrazení, jehož výstup můžeme přenést do navigačních systémů a využít jej při páteřních stabilizacích. Zatímco studie dosažitelnosti a bezpečnosti navigovaných páteřních výkonů k dispozici máme, informace o výsledcích jsou dosud sporé. Cílem této prospektivní studie je určit přesnost transpedikulárního zavedení šroubů v ThL oblasti a výsledky porovnat s morfologickým pooperačním nálezem u pacientů instrumentovaných za standardní fluoroskopické kontroly. Metodika: Hodnotili jsme anatomickou pozici pedikulárních šroubů prostřednictvím zavedené metodiky (Rongming a Xu) a to v kohortách pacientů instrumentovaných v etážích Th11-S1 za pomoci skiaskopie (S) a navigace založené na peroperačním CT obraze (C). Pozici šroubů jsme hodnotili na pooperačních CT rekonstrukcích. Dále jsme sledovali průměr použitých implantátů a výskyt komplikací spojených s malpozicí šroubu. Výsledky byly kvantifikovány a statisticky zpracovány. Výsledky: Předmětem sdělení jsou výsledky 200 pacientů rovnoměrně rozdělených mezi obě hohorty S a C (průměrný věk: S 55,1 let, C 60,0 roku, piodíl žen: S i C 48%). Celkem jsme u nich zavedli 1114 implantátů (S 542, C 572). Jejich anatomická distribuce byla v obou podskupinách srovnatelná: nejčastěji etáže L4-S1 (S 65,3%, C 60,8%). Z nabídky šroubů průměru 5,6 a 7 mm byl v podskupině C statisticky nejčastěji zavedeným implantátem šroub o průměru 7 mm (C 47,6% vers. S 9,5%) zatímco v kohortě S šroub o průměru 6 mm (S 83,8% vers. C 46,5%). Z 542 šroubů zavedených za skiaskopické kontroly bylo 53 (9,78%) hodnoceno jako nepřesně zavedených. Tato incidence je signifikantně vyšší v porovnání se šrouby skupiny C, kde z počtu 572 pouze 5 (0,87%) splňovalo kritéria nepřesného zavedení. S výjimkou 3 implantátů skupiny S, u nichž jsme ještě během operace měnili polohu, jsme u jiných nenalezli důvod k reinstrumentaci. Klinické komplikace spojené s nepřesným zavedením šroubu jsme zaznamenali pouze u 9 implantátů(2,4%) podskupiny S. Závěr: Ve srovnání se standardní fluoroskopií vykazuje navigace založená na intraoperačním CT zobrazení vyšší přesnost při instrumentaci ThL oblasti. Použití implantátů většího průměru během navigovaných výkonů lze vnímat jako projev vyšší anatomické konfidence operatéra. Přestože na základě popsaných výsledků nelze o navigovaných operacích hovořit jako o novém standardu v operativě, jistě se jedná o metodu, která nabízí také vyšší bezpečnost instrumentací.

  • Název v anglickém jazyce

    Fluoroscopy versus navigation based on peroperative CT image acquisition when transadicular bolts are inserted in the thoraco-lumbar region prospective study evaluating the accuracy of bolt insertion

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Mobile CT scanner is a new way of intraoperative imaging, the output of which can be transferred to navigation systems and used in backbone stabilization. While we have available availability and safety studies of navigable backbone performance, the results are still under discussion. The aim of this prospective study is to determine the accuracy of transpedicular screw insertion in the ThL region and compare the results with the morphological postoperative finding in patients under standard fluoroscopic controls. Methodology: We evaluated the anatomical position of the pedicular screws through the established methodology (Rongming and Xu) in cohorts of Th11-S1 patients using Scalescopy (S) and Navigation based on peroperative CT imaging (C). The position of the bolts was evaluated on postoperative CT reconstructions. We also followed the diameter of the implants used and the incidence of complications associated with the malpositional screw. The results were quantified and statistically processed. Results: The subject of the report is the results of 200 patients evenly divided between the two hahorts S and C (average age: S 55.1 years, C 60.0 year, women's diary: S i C 48%). In total, 1114 implants were introduced (S 542, C 572). Their anatomical distribution was comparable in both subgroups: most often L4-S1 (S 65.3%, C 60.8%). Of the 5,6 and 7 mm diameter screws, a 7 mm diameter bolt (C 47,6% vers. 9,5%) was the most frequently introduced implant in the C subgroup, while in the coil with a 6 mm diameter screw (S 83, 8% vs. C 46.5%). Of the 542 screws introduced under the ski scanning survey, 53 (9.78%) were rated as inaccurately established. This incidence is significantly higher compared to group C screws, of which 572 were only 5 (0.87%) meeting the imprecise criteria. With the exception of 3 Group S implants in which we changed the position during the operation, we did not find any reason to reinject others. Clinical complications associated with inaccurate screw insertion were noted in only 9 implants (2.4%) of subgroup S. Conclusion: Compared to standard fluoroscopy, navigation based on intraoperative CT imaging shows higher precision in instrumentation of the ThL region. The use of larger diameter implants during navigational performances can be perceived as a manifestation of anatomic operator superior confidence. Although, based on the results described above, navigation operations can not be referred to as a new operating standard, it is certainly a method that also offers increased instrument safety.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30210 - Clinical neurology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů