Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nabíjecí stanice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27702804%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27702804:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nabíjecí stanice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nabíjecí stanice elektromobilů je vestavěna do skříňového rozvaděče vyrobeného z nerezové oceli. Rozvaděč je odolný proti vanadalismu a povětrnostním vlivům (krytí IP54). Jádrem stanice jsou dva výkonové řiditelné měniče ze střídavého na stejnosměrné napětí od firmy NES. Výstupy těchto měničů lze pomocí matice devíti stykačů přepínat tak, že každý předává výkon do jednoho kabelu nebo tak, že oba pracují paralelně nebo sériově do jednoho z DC kabelů. Kromě DC nabíjení je k dispozici i nabíječka střídavým proudem o celkovém výkonu 22kW s nabíjecím modulem od firmy Inchanet. Nabíjecí stanice je standardně vybavena dvěma kabely pro stejnosměrné nabíjení. Obvykle jedním pro nabíjení podle standardu CHAdeMO a druhým pro nabíjení dle standardu Combo. Vzhledem k modularitě celé nabíječky je možno osadit nabíječku dvěma kabely typu CHAdeMO nebo dvěka kabely typu Combo s příslušnými řídicími kartami. Nabíjení dle jednotlivých standardů je řízeno pomocí řídicích karet orientovaných na příslušný standard. Celá stanice je řízena standardním mikropočítačem typu Raspberry Pi, který prostřednictvím Ethernetu komunikuje s oběma řídicími kartami, autorizačním terminálem, platebním terminálem, backend serverem (OCPP) a případnými dalšími komunikačními partnery jako je distribuční společnost, prodejce elektřiny, dohledové centrum a další. Tyto externí komunikace jsou provozovány prostřednictvím Internetu. K dispozici je i komunikační kanál RS-485 s komunikačním protokolem Modbus. Tímto kanálem je možno omezovat celkový výkon nabíjecí stanice tak, aby nebyl přetěžován hlavní jistič objektu, ke kterému je stanice připojena nebo na požadavky distributora elektřiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Charging station

  • Popis výsledku anglicky

    The charging station for electric cars is built into a cabinet made of stainless steel. The switchboard is resistant to vanadalism and weathering (IP54 protection). The core of the station are two power controllable converters from AC to DC voltage from the company NES. The outputs of these inverters can be switched using a matrix of nine contactors so that each transmits power to one cable or by both operating in parallel or in series to one of the DC cables. In addition to DC charging, there is also an AC charger with a total power of 22 kW with a charging module from Inchanet. The charging station is equipped with two DC charging cables as standard. Usually one for CHAdeMO charging and the other for Combo charging. Due to the modularity of the entire charger, it is possible to equip the charger with two cables of the CHAdeMO type or two cables of the Combo type with the appropriate control cards. Charging according to individual standards is controlled by control cards oriented to the relevant standard. The whole station is controlled by a standard Raspberry Pi microcomputer, which communicates via Ethernet with both control cards, authorization terminal, payment terminal, backend server (OCPP) and possible other communication partners such as distribution company, electricity seller, monitoring center and more. These external communications are operated via the Internet. An RS-485 communication channel with Modbus communication protocol is also available. Through this channel it is possible to limit the total power of the charging station so that the main circuit breaker of the building to which the station is connected or at the requirements of the electricity distributor is not overloaded.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG17_176%2F0015718" target="_blank" >EG17_176/0015718: Výzkum a vývoj modulárního systému nabíjení elektromobilů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    NabStan

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Vlastnosti a konfigurace nabíjecí stanice • rychlé DC nabíjení • podpora standardu CHAdeMO i CCS/COMBO • celkový výkon 50kW • možnost současného nabíjení 2 vozidel polovičním výkonem (1 EV CHAdeMO, 1 EV CCS/COMBO) • možnost AC nabíjení • možnost napájení z DC zdroje (využití ve stanicích s fotovoltaickými články a udržováním energie v akumulátorové baterii) • komunikace s centrálou provozovatele sítě nabíjecích stanic • komunikace s distributorem elektrické energie (možnost omezování výkonu podle zatížení distribuční sítě) prostřednictvím protokolu IEC 68570-5-104 nebo DLMS • komunikace s platební bránou (pro přímou platbu platební kartou) • možnost autorizace zákazníka prostřednictvím RFID čtečky

  • Ekonomické parametry

    Výsledek přinese zvýšení obratu firmy o více jak 5 mil Kč. Očekává se růst tržeb v trendu rozvoje elektromobility až 5mil Kč ročně po dobu 5 let. Z hlediska očekávaného růstu cen špičkové elektřiny a tlaku na snižování emisí CO2 se jeví výhodné vybavit EVSE akumulátorovou baterií . Tato baterie může být nabíjena z obnovitelných zdrojů, především z fotovoltaických panelů a pouze v případě nedostatku této energie se může dobíjet ze sítě s využitím nejnižších tarifů v době nízkého zatížení sítě. Navrhovaná EVSE bude v tomto smyslu připravena na provoz ze zdroje stejnosměrného napětí – akumulátorové baterie. Tímto řešením se zvýší účinnost celého cyklu ve srovnání s převodem DC/AC/DC.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    277 02 804

  • Název vlastníka

    VESELÝ DOPRAVNÍ SIGNALIZACE, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem