Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HW moduly na železničním vozidle zákazníka - instalace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28290194%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/28290194:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    HW moduly na železničním vozidle zákazníka - instalace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledkem projektu je systém pro lokalizaci polohy drážního vozidla (nákladního vagonu) pomocí služeb GNSS ( GPS ) a detekce vibrací podvozku a následní přenos pomocí některé z přenosových sítí. Zároveň byly definovány požadavky na vysokou odolnost, možnost provozu v drážním prostředí, instalace bez zásahu do konstrukce vozidla a bateriové napájení s min. výdrží 2 – 5 let Byl vyvinut prototyp napájení zařízení (Příprava na budoucí certifikaci podle norem ATEX) Realizován Vývoj SW a FW - Optimalizace způsobu vzorkování dat pro dosažení optimálních parametrů pro přenos dat v rámci lokální rádiové sítě a „Lokalizace“ detekce hraničních stavů – ve smyslu rozhodování o umístění jednotlivých rozhodovacích algoritmů v „prostoru“ A testován poloprovoz - Dodržení všech bezpečnostních požadavků s ohledem na provoz – především způsob umístění a upevnění HW prvků na vozidle a Splnění formálních požadavků nezbytných pro zahájení pilotního provozu Tento výsledek - HW moduly na železničním vozidle zákazníka - instalace - je jedním z dílčích výsledků celého systému pro lokalizaci polohy drážního vozidla. Dále se jedná o tyto dílčí výsledky: 2 funkční vzorky - Modul sběru a distribuce dat a Modul pro monitoring stavu kolového podvozku 2 prototypy - Zástavba modulu sběru a distribuce dat a Zástavba modulu pro monitoring Software pro dispečerské centrum Celý systém prošel po fázi testování veškerými certifikačními procesy.

  • Název v anglickém jazyce

    HW modules on the customer's railway vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The result of the project is a system for locating the position of a railway vehicle (freight wagon) using GNSS (GPS) services and the detection of chassis vibrations and subsequent transmission via one of the transmission networks. A prototype power supply has been developed (Preparation for future ATEX certification). Implemented Development of SW and FW - Optimization of the data sampling method to achieve optimal parameters for data transmission within the local radio network and "Localization" of boundary condition detection - in the sense of deciding on the location of individual decision algorithms in the "space". Semi-operation tested - Compliance with all safety requirements with regard to operation - especially the method of placement and fixing of HW elements on the vehicle and Compliance with formal requirements necessary to start pilot operation. This result - HW modules on the customer's railway vehicle - is one of the partial results of the whole system for locating the position of the railway vehicle. Furthermore, these are the partial results: • 2 functional samples - Data Acquisition and Distribution Module and Wheeled Chassis Condition Monitoring Module • 2 prototypes - Data Acquisition and Distribution Module and Monitoring Module • Software for dispatch centre The entire system has passed all certification processes after the testing phase.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG21_374%2F0026661" target="_blank" >EG21_374/0026661: Vývoj systému pro včasnou detekci závady vlakového podvozku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    A26661

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Systém pro detekci periodických vibrací způsobených deformací obruče kola, jako např. oploštení kol, návarky. Kontrola vibrací během jízdy několikrát denně, průběžné automatické zpracování naměřených dat a vyhodnocení změny stavu. Současně se kontroluje teplota ložiskové skříně v porování s teplotou ostatních senzorů na stejném voze pro detekci horkoběžnosti ložiska. Další funkcí systému je geografická lokalizace polohy vozu dle GNSS. Senzor kola umístěný na ložiskové skříni detekuje vibrace pomocí akcelerometru, měří teplotu, pravidelně komunikuje s datovým koncentrátorem v pásmu 868 MHz. Datový koncentrátor sbírá data ze senzorů, a komunikuje s nadřazeným systémem prostřednictvím mobilní sítě GSM/LTE. Senzor nápravy * Rozměry: základna 50 × 50 × 31 mm, vč. neoddělitelné antény: 50 × 50 × 78 mm * Hmotnost 150 g * Napájení: Integrovaná primární lithiová baterie 2/3 AA, 3,6 V, bez možnosti výměny * Životnost baterie: min. 3 roky * Teplotní rozsah -20 až +70 °C, krátkodobě 100°C * Krytí IP69 (odolnost proti mytí horkou tlakovou vodou WAP) * Materiál krytu: vnější stěna PA-12, vyplněno polyuretanovou impregnační zalévací hmotou (samoshášivá dle UL-94 V0) * Uchycení neodymovým magnetem, pro zvýšení adheze a odolnosti se styčná plocha zatěsní vhodným lepidlem/tmelem * Senzory: 3-osý akcelerometr s rozsahem 200 g, 2× teplotní čidlo NTC * Rádiová komunikace: frekvence 869,85 MHz, modulace GFSK 100 kbit/s, vysílací výkon max. 14 dBm e.r.p. Datový koncentrátor * Rozměry 195 × 86 × 41 mm * Hmotnost 600 g * Napájení Integrovaná primární lithiová baterie size-D, 3,6 V, bez možnosti výměny * Životnost baterie: min. 3 roky * Teplotní rozsah -20 až +70 °C, krátkodobě 100°C * Krytí IP69 (odolnost proti mytí horkou tlakovou vodou WAP) * Materiál krytu: vnější stěna Polykarbonát (PC), vyplněno silikonovou zalévací hmotou * Uchycení neodymové magnety, pro zvýšení adheze a odolnosti se styčná plocha zatěsní vhodným lepidlem/tmelem * Senzory 3-osý akcelerometr s rozsahem 16 g, teplotní čidlo NTC, Přijímač GNSS (GPS, Glonass, Galileo) * Rádiová komunikace: frekvence 869,85 MHz, modulace GFSK 100 kbit/s, vysílací výkon max. 14 dBm e.r.p.

  • Ekonomické parametry

    Odhadované ekonomické parametry výsledku: Vzhledem k tomu, že se o možnosti využití navrhovaného systému vedla rozsáhlá jednání a zájem potenciálního zákazníka je zřejmý, předpokládá se střízlivým odhadem v prvním roce prodej a instalace 50 ks těchto systémů. Vývoj v dalších letech již odráží, vyšší nárůst prodejů díky referencím a aktivnímu marketingu. S těmito referencemi a rozšířením systému mezi další dopravce na trhu ČR se předpokládá také nárůst zájmu ze zahraničí. V první fázi plánuje společnost v České republice získat minimálně 15 % podíl trhu v projektech tohoto typu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    28290194

  • Název vlastníka

    CUTTER Systems spol. s r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem