Zástavba modulu pro monitoring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28290194%3A_____%2F23%3AN0000006" target="_blank" >RIV/28290194:_____/23:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zástavba modulu pro monitoring
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledkem projektu je systém pro lokalizaci polohy drážního vozidla (nákladního vagonu) pomocí služeb GNSS ( GPS ) a detekce vibrací podvozku a následní přenos pomocí některé z přenosových sítí. Zároveň byly definovány požadavky na vysokou odolnost, možnost provozu v drážním prostředí, instalace bez zásahu do konstrukce vozidla a bateriové napájení s min. výdrží 2 – 5 let Byl vyvinut prototyp napájení zařízení (Příprava na budoucí certifikaci podle norem ATEX) Realizován Vývoj SW a FW - Optimalizace způsobu vzorkování dat pro dosažení optimálních parametrů pro přenos dat v rámci lokální rádiové sítě a „Lokalizace“ detekce hraničních stavů – ve smyslu rozhodování o umístění jednotlivých rozhodovacích algoritmů v „prostoru“ A testován poloprovoz - Dodržení všech bezpečnostních požadavků s ohledem na provoz – především způsob umístění a upevnění HW prvků na vozidle a Splnění formálních požadavků nezbytných pro zahájení pilotního provozu Tento výsledek - Zástavba modulu pro monitoring - je jedním z dílčích výsledků celého systému pro lokalizaci polohy drážního vozidla. Dále se jedná o tyto dílčí výsledky: * 2 funkční vzorky - Modul sběru a distribuce dat a Modul pro monitoring stavu kolového podvozku *prototyp Zástavba modulu sběru a distribuce dat *Ověřená technologie - HW moduly na železničním vozidle zákazníka *Software pro dispečerské centrum Celý systém prošel po fázi testování veškerými certifikačními procesy.
Název v anglickém jazyce
Monitoring Module
Popis výsledku anglicky
The result of the project is a system for locating the position of a railway vehicle (freight wagon) using GNSS (GPS) services and the detection of chassis vibrations and subsequent transmission via one of the transmission networks. A prototype power supply has been developed (Preparation for future ATEX certification). Implemented Development of SW and FW - Optimization of the data sampling method to achieve optimal parameters for data transmission within the local radio network and "Localization" of boundary condition detection - in the sense of deciding on the location of individual decision algorithms in the "space". Semi-operation tested - Compliance with all safety requirements with regard to operation - especially the method of placement and fixing of HW elements on the vehicle and Compliance with formal requirements necessary to start pilot operation. This result - Monitoring Module - is one of the partial results of the whole system for locating the position of the railway vehicle. Furthermore, these are the partial results: • 2 functional samples - Vehicle data collection and distribution module and Wheeled Chassis Condition Monitoring Module • One prototype - Data Acquisition and Distribution Module , Monitoring Module • Software for dispatch centre • Proven technology - HW modules on the customer's railway vehicle The entire system has passed all certification processes after the testing phase.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG21_374%2F0026661" target="_blank" >EG21_374/0026661: Vývoj systému pro včasnou detekci závady vlakového podvozku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
A26661
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Technické parametry Systém pro detekci periodických vibrací způsobených deformací obruče kola, jako např. oploštení kol, návarky. Kontrola vibrací během jízdy několikrát denně, průběžné automatické zpracování naměřených dat a vyhodnocení změny stavu. Současně se kontroluje teplota ložiskové skříně v porování s teplotou ostatních senzorů na stejném voze pro detekci horkoběžnosti ložiska. Další funkcí systému je geografická lokalizace polohy vozu dle GNSS. Senzor kola umístěný na ložiskové skříni detekuje vibrace pomocí akcelerometru, měří teplotu, pravidelně komunikuje s datovým koncentrátorem v pásmu 868 MHz. Datový koncentrátor sbírá data ze senzorů, a komunikuje s nadřazeným systémem prostřednictvím mobilní sítě GSM/LTE. Senzor nápravy * Rozměry: základna 50 × 50 × 31 mm, vč. neoddělitelné antény: 50 × 50 × 78 mm * Hmotnost 150 g * Napájení: Integrovaná primární lithiová baterie 2/3 AA, 3,6 V, bez možnosti výměny * Životnost baterie: min. 3 roky * Teplotní rozsah -20 až +70 °C, krátkodobě 100°C * Krytí IP69 (odolnost proti mytí horkou tlakovou vodou WAP) * Materiál krytu: vnější stěna PA-12, vyplněno polyuretanovou impregnační zalévací hmotou (samoshášivá dle UL-94 V0) * Uchycení neodymovým magnetem, pro zvýšení adheze a odolnosti se styčná plocha zatěsní vhodným lepidlem/tmelem * Senzory: 3-osý akcelerometr s rozsahem 200 g, 2× teplotní čidlo NTC * Rádiová komunikace: frekvence 869,85 MHz, modulace GFSK 100 kbit/s, vysílací výkon max. 14 dBm e.r.p. Datový koncentrátor * Rozměry 195 × 86 × 41 mm * Hmotnost 600 g * Napájení Integrovaná primární lithiová baterie size-D, 3,6 V, bez možnosti výměny * Životnost baterie: min. 3 roky * Teplotní rozsah -20 až +70 °C, krátkodobě 100°C * Krytí IP69 (odolnost proti mytí horkou tlakovou vodou WAP) * Materiál krytu: vnější stěna Polykarbonát (PC), vyplněno silikonovou zalévací hmotou * Uchycení neodymové magnety, pro zvýšení adheze a odolnosti se styčná plocha zatěsní vhodným lepidlem/tmelem * Senzory 3-osý akcelerometr s rozsahem 16 g, teplotní čidlo NTC, Přijímač GNSS (GPS, Glonass, Galileo) * Rádiová komunikace: frekvence 869,85 MHz, modulace GFSK 100 kbit/s, vysílací výkon max. 14 dBm e.r.p.
Ekonomické parametry
Ekonomické parametry Odhadované ekonomické parametry výsledku: Vzhledem k tomu, že se o možnosti využití navrhovaného systému vedla rozsáhlá jednání a zájem potenciálního zákazníka je zřejmý, předpokládá se střízlivým odhadem v prvním roce prodej a instalace 50 ks těchto systémů. Vývoj v dalších letech již odráží, vyšší nárůst prodejů díky referencím a aktivnímu marketingu. S těmito referencemi a rozšířením systému mezi další dopravce na trhu ČR se předpokládá také nárůst zájmu ze zahraničí. V první fázi plánuje společnost v České republice získat minimálně 15 % podíl trhu v projektech tohoto typu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
28290194
Název vlastníka
CUTTER Systems spol. s r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—