From motivation to successful learning: Needs analysis for effective teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F19%3A00035965" target="_blank" >RIV/29142890:_____/19:00035965 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1515/cercles-2019-0023" target="_blank" >https://doi.org/10.1515/cercles-2019-0023</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/cercles-2019-0023" target="_blank" >10.1515/cercles-2019-0023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From motivation to successful learning: Needs analysis for effective teaching
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution explores motivational factors from the perspective of students in order to design an effective approach to teaching. Its purpose is twofold. First, it pinpoints findings from a student needs analysis regarding their learning in relation to today’s teaching reality. Second, the findings serve as the basis for proposing a corresponding set of tools to implement an effective approach to teaching.
Název v anglickém jazyce
From motivation to successful learning: Needs analysis for effective teaching
Popis výsledku anglicky
This contribution explores motivational factors from the perspective of students in order to design an effective approach to teaching. Its purpose is twofold. First, it pinpoints findings from a student needs analysis regarding their learning in relation to today’s teaching reality. Second, the findings serve as the basis for proposing a corresponding set of tools to implement an effective approach to teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Language Learning in Higher Education
ISSN
2191-6128
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
429-443
Kód UT WoS článku
000491875800009
EID výsledku v databázi Scopus
—