Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distribution of new cars – no longer an issue for EU competition law?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3A00041545" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:00041545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciendo.com/issue/REVECP/21/4" target="_blank" >https://www.sciendo.com/issue/REVECP/21/4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/revecp-2021-0016" target="_blank" >10.2478/revecp-2021-0016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distribution of new cars – no longer an issue for EU competition law?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Distribution cartels in the automotive sector used to be frequently dismantled and sanctioned by the European Commission and the EU Courts still some 15 years ago. In recent years, however, only a few cases have been reported at the national level of EU Member States. Is it because the distribution of new cars really ceased to be a competition problem as the European Commission declared when it removed this part of the automotive business from the specific Block Exemption Regulation for the automotive sector in 2010? The purpose of the present analysis is first to inspect the car distribution cases that emerged in the EU after the year 2000 and, second, to speculate somewhat whether new forms of distribution, brought by the digitalization of marketing and sales, cannot bring about also new risks to cartel agreements and other types of distortions of competition in car sales.

  • Název v anglickém jazyce

    Distribution of new cars – no longer an issue for EU competition law?

  • Popis výsledku anglicky

    Distribution cartels in the automotive sector used to be frequently dismantled and sanctioned by the European Commission and the EU Courts still some 15 years ago. In recent years, however, only a few cases have been reported at the national level of EU Member States. Is it because the distribution of new cars really ceased to be a competition problem as the European Commission declared when it removed this part of the automotive business from the specific Block Exemption Regulation for the automotive sector in 2010? The purpose of the present analysis is first to inspect the car distribution cases that emerged in the EU after the year 2000 and, second, to speculate somewhat whether new forms of distribution, brought by the digitalization of marketing and sales, cannot bring about also new risks to cartel agreements and other types of distortions of competition in car sales.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Economic Perspectives

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    371-383

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122832530