Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate perceptions on digitalization of public services: From the perspective of Czech SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3A00049505" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:00049505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://wseas.com/journals/articles.php?id=200" target="_blank" >https://wseas.com/journals/articles.php?id=200</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37394/23207.2021.18.24" target="_blank" >10.37394/23207.2021.18.24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate perceptions on digitalization of public services: From the perspective of Czech SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A frequent shortcoming of the digitalization of public administration and services is an excessive concentration on individual points of communication between the citizen, company and public authorities, rather than focusing on digitalizing the whole process. Digitalizing a service must mean that the entire process from the beginning to the end is digitalized from the end-user’s point of view and fully accessible through the online interface. To be able to be competitive in current environment it is necessary that SMEs have easy access to the digitalization processes. The aim of this paper is to provide SMEs point of view on the necessity and applicability of online eGovernmental solutions being vital for their activities. The research was based on surveying of 278 Czech SMEs. We consider the results of this study very topical considering the current COVID19 impact on companies and public administration.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate perceptions on digitalization of public services: From the perspective of Czech SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    A frequent shortcoming of the digitalization of public administration and services is an excessive concentration on individual points of communication between the citizen, company and public authorities, rather than focusing on digitalizing the whole process. Digitalizing a service must mean that the entire process from the beginning to the end is digitalized from the end-user’s point of view and fully accessible through the online interface. To be able to be competitive in current environment it is necessary that SMEs have easy access to the digitalization processes. The aim of this paper is to provide SMEs point of view on the necessity and applicability of online eGovernmental solutions being vital for their activities. The research was based on surveying of 278 Czech SMEs. We consider the results of this study very topical considering the current COVID19 impact on companies and public administration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Business and Economics

  • ISSN

    1109-9526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    231-236

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100347520