Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F23%3A00046261" target="_blank" >RIV/29142890:_____/23:00046261 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31160/23:00059839
Výsledek na webu
<a href="https://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/2024/01/Zbornik_MTS_2023.pdf" target="_blank" >https://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/2024/01/Zbornik_MTS_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?
Popis výsledku v původním jazyce
Sustainability awareness is on the rise among Czech consumers. One of the ways to promote sustainable consumer behavior is the adoption of alternative transportation options, incl. individual transportation. In Europe, battery electric vehicles (BEVs) in particular are seen as the key way forward. The aim of this paper is to analyze perceptions, purchasing motivations, and perceptual barriers of Czech consumers for adoption of BEVs and other new energy vehicles. The paper builds upon a representative sample of 1,000 active car drivers. Key perceptual barriers identified in the research include especially limited experience with new energy vehicles, higher asking price, easy and availability of charging, whereas perceived environmental footprint was found to be the main element possibly contributing to adoption of BEVs. It remains a question, how perceptual barriers evolve over time.
Název v anglickém jazyce
Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?
Popis výsledku anglicky
Sustainability awareness is on the rise among Czech consumers. One of the ways to promote sustainable consumer behavior is the adoption of alternative transportation options, incl. individual transportation. In Europe, battery electric vehicles (BEVs) in particular are seen as the key way forward. The aim of this paper is to analyze perceptions, purchasing motivations, and perceptual barriers of Czech consumers for adoption of BEVs and other new energy vehicles. The paper builds upon a representative sample of 1,000 active car drivers. Key perceptual barriers identified in the research include especially limited experience with new energy vehicles, higher asking price, easy and availability of charging, whereas perceived environmental footprint was found to be the main element possibly contributing to adoption of BEVs. It remains a question, how perceptual barriers evolve over time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MTS 2023 – The 8th International Scientific Conference „MARKETING MANAGEMENT, TRADE, FINANCIAL AND SOCIAL ASPECTS OF BUSINESS“
ISBN
978-80-225-5088-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
33-43
Název nakladatele
Vydavateľstvo EKONÓM
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
1. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—