Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F23%3A00046261" target="_blank" >RIV/29142890:_____/23:00046261 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31160/23:00059839

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/2024/01/Zbornik_MTS_2023.pdf" target="_blank" >https://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/2024/01/Zbornik_MTS_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sustainability awareness is on the rise among Czech consumers. One of the ways to promote sustainable consumer behavior is the adoption of alternative transportation options, incl. individual transportation. In Europe, battery electric vehicles (BEVs) in particular are seen as the key way forward. The aim of this paper is to analyze perceptions, purchasing motivations, and perceptual barriers of Czech consumers for adoption of BEVs and other new energy vehicles. The paper builds upon a representative sample of 1,000 active car drivers. Key perceptual barriers identified in the research include especially limited experience with new energy vehicles, higher asking price, easy and availability of charging, whereas perceived environmental footprint was found to be the main element possibly contributing to adoption of BEVs. It remains a question, how perceptual barriers evolve over time.

  • Název v anglickém jazyce

    Are there any perceptual barriers of consumers for adopting battery electric vehicles?

  • Popis výsledku anglicky

    Sustainability awareness is on the rise among Czech consumers. One of the ways to promote sustainable consumer behavior is the adoption of alternative transportation options, incl. individual transportation. In Europe, battery electric vehicles (BEVs) in particular are seen as the key way forward. The aim of this paper is to analyze perceptions, purchasing motivations, and perceptual barriers of Czech consumers for adoption of BEVs and other new energy vehicles. The paper builds upon a representative sample of 1,000 active car drivers. Key perceptual barriers identified in the research include especially limited experience with new energy vehicles, higher asking price, easy and availability of charging, whereas perceived environmental footprint was found to be the main element possibly contributing to adoption of BEVs. It remains a question, how perceptual barriers evolve over time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MTS 2023 – The 8th International Scientific Conference „MARKETING MANAGEMENT, TRADE, FINANCIAL AND SOCIAL ASPECTS OF BUSINESS“

  • ISBN

    978-80-225-5088-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    33-43

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo EKONÓM

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku