The website through Gen Z’s eyes: Key insights and important elements for effective online PR promotion of universities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F24%3A00048307" target="_blank" >RIV/29142890:_____/24:00048307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://msijournal.com/the-website-through-gen-z-eyes/" target="_blank" >https://msijournal.com/the-website-through-gen-z-eyes/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.46286/msi.2024.19.2.2" target="_blank" >10.46286/msi.2024.19.2.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The website through Gen Z’s eyes: Key insights and important elements for effective online PR promotion of universities
Popis výsledku v původním jazyce
The article builds on the theoretical foundations of online PR and marketing communication, focusing on the changing approaches and expectations of Generation Z, which is increasingly digitally savvy and influences trends in online marketing. We analyse how the digital competencies and preferences of Generation Z university students affect their perception of online PR elements of university websites such as clarity, trendy design, visual aspect, informativeness, and functionality of websites. The results of this research provide valuable insights for marketers and PR specialists striving to better understand how to communicate with Generation Z and how to effectively use online PR strategies for better engagement and building stronger relationships with this key demographic group.
Název v anglickém jazyce
The website through Gen Z’s eyes: Key insights and important elements for effective online PR promotion of universities
Popis výsledku anglicky
The article builds on the theoretical foundations of online PR and marketing communication, focusing on the changing approaches and expectations of Generation Z, which is increasingly digitally savvy and influences trends in online marketing. We analyse how the digital competencies and preferences of Generation Z university students affect their perception of online PR elements of university websites such as clarity, trendy design, visual aspect, informativeness, and functionality of websites. The results of this research provide valuable insights for marketers and PR specialists striving to better understand how to communicate with Generation Z and how to effectively use online PR strategies for better engagement and building stronger relationships with this key demographic group.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing Science & Inspirations
ISSN
1338-7944
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
14-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—