Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The website through Gen Z’s eyes: Key insights and important elements for effective online PR promotion of universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F24%3A00048307" target="_blank" >RIV/29142890:_____/24:00048307 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msijournal.com/the-website-through-gen-z-eyes/" target="_blank" >https://msijournal.com/the-website-through-gen-z-eyes/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46286/msi.2024.19.2.2" target="_blank" >10.46286/msi.2024.19.2.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The website through Gen Z’s eyes: Key insights and important elements for effective online PR promotion of universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article builds on the theoretical foundations of online PR and marketing communication, focusing on the changing approaches and expectations of Generation Z, which is increasingly digitally savvy and influences trends in online marketing. We analyse how the digital competencies and preferences of Generation Z university students affect their perception of online PR elements of university websites such as clarity, trendy design, visual aspect, informativeness, and functionality of websites. The results of this research provide valuable insights for marketers and PR specialists striving to better understand how to communicate with Generation Z and how to effectively use online PR strategies for better engagement and building stronger relationships with this key demographic group.

  • Název v anglickém jazyce

    The website through Gen Z’s eyes: Key insights and important elements for effective online PR promotion of universities

  • Popis výsledku anglicky

    The article builds on the theoretical foundations of online PR and marketing communication, focusing on the changing approaches and expectations of Generation Z, which is increasingly digitally savvy and influences trends in online marketing. We analyse how the digital competencies and preferences of Generation Z university students affect their perception of online PR elements of university websites such as clarity, trendy design, visual aspect, informativeness, and functionality of websites. The results of this research provide valuable insights for marketers and PR specialists striving to better understand how to communicate with Generation Z and how to effectively use online PR strategies for better engagement and building stronger relationships with this key demographic group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing Science & Inspirations

  • ISSN

    1338-7944

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    14-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus