Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using a systemic approach to assess Internet marketing communication within hospitality industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F16%3A00000288" target="_blank" >RIV/46747885:24310/16:00000288 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211973616300903" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211973616300903</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.tmp.2016.09.007" target="_blank" >10.1016/j.tmp.2016.09.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using a systemic approach to assess Internet marketing communication within hospitality industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    © 2016 Elsevier LtdDue to their direct connection with tourism, the accommodation and hospitality industries belong among the leading service sectors that, with the arrival of the Internet, had to significantly change their strategies related to customer communication. The study presented in the following article builds upon the literature and past research done in the area of Internet marketing in the hospitality industry. Based on the previous findings, we propose a general conceptual systemic model of Internet marketing communication, with customers specifically selected for hospitality facilities. The proposed model covers all stages of online communication process including the initial phase of addressing the targeted audience, subsequent conversion through company/facility websites, order processing and collection of feedback. The systemic approach allows us to focus on the process-nature of communication and closer identify all the inputs and outputs of each stage, along with the related online instruments that the digital environment of the World Wide Web offers.

  • Název v anglickém jazyce

    Using a systemic approach to assess Internet marketing communication within hospitality industry

  • Popis výsledku anglicky

    © 2016 Elsevier LtdDue to their direct connection with tourism, the accommodation and hospitality industries belong among the leading service sectors that, with the arrival of the Internet, had to significantly change their strategies related to customer communication. The study presented in the following article builds upon the literature and past research done in the area of Internet marketing in the hospitality industry. Based on the previous findings, we propose a general conceptual systemic model of Internet marketing communication, with customers specifically selected for hospitality facilities. The proposed model covers all stages of online communication process including the initial phase of addressing the targeted audience, subsequent conversion through company/facility websites, order processing and collection of feedback. The systemic approach allows us to focus on the process-nature of communication and closer identify all the inputs and outputs of each stage, along with the related online instruments that the digital environment of the World Wide Web offers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tourism Management Perspectives

  • ISSN

    2211-9736

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    276-289

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84991813317