Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unifying Effectiveness and Efficiency in Sustainable Supply Chain Management in Automotive: the 21st EWA Edu Model Enhanced by Wholeness Systems Thinking for Lifelong Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F24%3A00048736" target="_blank" >RIV/29142890:_____/24:00048736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ros.edu.pl/images/roczniki/2024/049_ROS_V26_R2024.pdf" target="_blank" >https://ros.edu.pl/images/roczniki/2024/049_ROS_V26_R2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54740/ros.2024.049" target="_blank" >10.54740/ros.2024.049</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unifying Effectiveness and Efficiency in Sustainable Supply Chain Management in Automotive: the 21st EWA Edu Model Enhanced by Wholeness Systems Thinking for Lifelong Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contemporary business environment is characterized by VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity), influencing many industries, notably automotive. As humanity encounters the finite constraints of Earth's ecosystems, it becomes imperative for strategic management to transcend mere economic metrics and incorporate environmental and social dimensions. This paper explores the critical role of Wholeness Systems Thinking (WST) in transitioning from traditional Knowledge-based educational frameworks that emphasize a Maximization Mindset to those fostering an Understanding-based, Purposeful mindset in lifelong learning. Employing the sustainable educational model, 21st EWA Edu, this approach cultivates a human capital intellectual capability. Furthermore, the study investigates how this paradigm aids in harmonizing the concepts of effectiveness and efficiency within Sustainable Supply Chain Management (SSCM). The findings indicate that when applied to lifelong learning, this novel intellectual capacity not only refines decision-making processes but also ensures alignment between long-term sustainability objectives and short-term operational strategies in the automotive sector.

  • Název v anglickém jazyce

    Unifying Effectiveness and Efficiency in Sustainable Supply Chain Management in Automotive: the 21st EWA Edu Model Enhanced by Wholeness Systems Thinking for Lifelong Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The contemporary business environment is characterized by VUCA (volatility, uncertainty, complexity, ambiguity), influencing many industries, notably automotive. As humanity encounters the finite constraints of Earth's ecosystems, it becomes imperative for strategic management to transcend mere economic metrics and incorporate environmental and social dimensions. This paper explores the critical role of Wholeness Systems Thinking (WST) in transitioning from traditional Knowledge-based educational frameworks that emphasize a Maximization Mindset to those fostering an Understanding-based, Purposeful mindset in lifelong learning. Employing the sustainable educational model, 21st EWA Edu, this approach cultivates a human capital intellectual capability. Furthermore, the study investigates how this paradigm aids in harmonizing the concepts of effectiveness and efficiency within Sustainable Supply Chain Management (SSCM). The findings indicate that when applied to lifelong learning, this novel intellectual capacity not only refines decision-making processes but also ensures alignment between long-term sustainability objectives and short-term operational strategies in the automotive sector.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rocznik Ochrona Środowiska

  • ISSN

    2720-7501

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    539-557

  • Kód UT WoS článku

    001364429000003

  • EID výsledku v databázi Scopus