Aspekty motivace k učení u dospělých lidí s poruchou intelektu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00013053" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00013053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2024_3_002.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2024_3_002.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty motivace k učení u dospělých lidí s poruchou intelektu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá motivací dospělých lidí s poruchou intelektu, kteří se účastní pravidelného vzdělávacího programu „Přijďte k nám na vejšku!“. Tento program realizují na Katedře sociální práce a speciální pedagogiky Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci pedagogové v tandemové výuce spolu se svými studenty od 9. 3. 2023. Aktivizační program sleduje trend udržitelného celoživotního vzdělávání a je zaměřený především na zvyšování motivace k učení, kontinuální rozvoj kognitivních schopností, sociální interakci a posilování vědomí sebe sama u osob s poruchou intelektu. Výzkum je založený na reflexi těchto osob, kteří již druhým rokem pravidelně docházejí na univerzitu. V článku prezentujeme kvalitativní výzkumné šetření uskutečněné formou fokus group, jehož cílem bylo zjistit názory dospělých lidí s poruchou intelektu zapojených do programu „Přijďte k nám na vejšku!“ na vzdělávání a také definovat faktory, které působí na motivaci těchto osob k učení, a to z jejich vlastního pohledu. Získaná data byla kódována pomocí tematické analýzy a vyhodnocena v kontextu předem definovaných tří výzkumných otázek.
Název v anglickém jazyce
ASPECTS OF LEARNING MOTIVATION OF ADULTS WITH INTELLECTUAL DISABILITY
Popis výsledku anglicky
This paper examines the motivation of adults with intellectual disabilities who participate in the regular educational program „Come to College!”. This program is implemented at the Department of Social Work and Special Education of the Faculty of Science, Humanities and Education of the Technical University of Liberec by teachers in tandem teaching together with their students since March 9, 2023. The activation program follows the trend of sustainable lifelong learning and is mainly aimed at increasing motivation to learn, continuous development of cognitive abilities, social interaction and strengthening self-awareness in people with intellectual disabilities. The research is based on the reflection of these individuals who are in their second year of regular attendance at the university. In this paper, we present a qualitative research investigation conducted in the form of a focus group to determine the views of adults with intellectual disabilities involved in the „Come to College!” program. about education and also to define the factors that influence these people‘s motivation to learn, from their own perspective. The data collected were coded using thematic analysis and evaluated in the context of the three pre-defined research questions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC JOURNAL XXX 3/2024, ISSUE C
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
vol. XXX
Číslo periodika v rámci svazku
ISSUE C
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—