Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluze dospělých do vysokoškolského vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73599525" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73599525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluze dospělých do vysokoškolského vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inkluzivní vzdělávání je univerzální pro každého i pro dospělé a vztahuje se také na vysokoškolské vzdělávání. V České republice (nebo historicky v Československu) se tento problém řeší od 50. let 20. století. V souladu s novelou zákona č. 111/1998 Sb. Přicházejí na české veřejné vysoké školy další skupiny netradičních studentů, kromě těch, které studují společně s prací nebo mají zájem o celoživotní vzdělávání. Jedná se zejména o rodiče na rodičovské dovolené a zdravotně postižené. Příspěvek se zabývá nejen historickým kontextem začleňování dospělých do vysokoškolského vzdělávání, ale také odráží, jak mohou univerzity vytvořit vhodné prostředí pro vzdělávání dospělých se zdravotním postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Adult Inclusion in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    Inclusive education is a right for everyone even for the adults, and it also applies to higher education. In the Czech Republic (or in the Czechoslovakia, historicaly), the issue has been deal with since the 1950s. In accordance with the amendment to Act No. 111/1998 Coll., other groups of non-traditional students come to Czech public universities, in addition to those who study together with work or who are interested in lifelong learning. They include, specifically, parents on the parental leave and the disabled. The paper deals not only the historical context of Adults inclusion into higher Education but also reflects how universities can create an adequate environment for the Education of adults with disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Andragogické štúdie 2018

  • ISBN

    978-80-557-1500-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    309-322

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    5. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku