Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of the Process Mapping for Identification of Waste for Sustainable Performance Improvement in the Service Processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F24%3A00049170" target="_blank" >RIV/29142890:_____/24:00049170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ros.edu.pl/index.php?id=1427&lang=en" target="_blank" >https://ros.edu.pl/index.php?id=1427&lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54740/ros.2024.048" target="_blank" >10.54740/ros.2024.048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of the Process Mapping for Identification of Waste for Sustainable Performance Improvement in the Service Processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the pivotal role of high-quality aftersales service in maintaining global automotive industry competitiveness and sustainability. It presents the methodology for utilizing lean principles in sustainable performance improvement by identifying and eliminating waste in aftersales processes. The approach is exemplified through a case study in road freight vehicle service and maintenance using process mapping. The methodology involves developing a comprehensive process map, analyzing current inefficiencies, and proposing improvement measures. The methodology enhances operational efficiency and contributes to sustainable performance in terms of economic, environmental, and social factors. The methodology is generalized and outlines successful improvement phases and sub-steps.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the Process Mapping for Identification of Waste for Sustainable Performance Improvement in the Service Processes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the pivotal role of high-quality aftersales service in maintaining global automotive industry competitiveness and sustainability. It presents the methodology for utilizing lean principles in sustainable performance improvement by identifying and eliminating waste in aftersales processes. The approach is exemplified through a case study in road freight vehicle service and maintenance using process mapping. The methodology involves developing a comprehensive process map, analyzing current inefficiencies, and proposing improvement measures. The methodology enhances operational efficiency and contributes to sustainable performance in terms of economic, environmental, and social factors. The methodology is generalized and outlines successful improvement phases and sub-steps.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rocznik Ochrona Srodowiska

  • ISSN

    1506-218X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    525-538

  • Kód UT WoS článku

    001364429000002

  • EID výsledku v databázi Scopus