Application of the Process Mapping for Identification of Waste for Sustainable Performance Improvement in the Service Processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F24%3A00049170" target="_blank" >RIV/29142890:_____/24:00049170 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ros.edu.pl/index.php?id=1427&lang=en" target="_blank" >https://ros.edu.pl/index.php?id=1427&lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54740/ros.2024.048" target="_blank" >10.54740/ros.2024.048</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of the Process Mapping for Identification of Waste for Sustainable Performance Improvement in the Service Processes
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines the pivotal role of high-quality aftersales service in maintaining global automotive industry competitiveness and sustainability. It presents the methodology for utilizing lean principles in sustainable performance improvement by identifying and eliminating waste in aftersales processes. The approach is exemplified through a case study in road freight vehicle service and maintenance using process mapping. The methodology involves developing a comprehensive process map, analyzing current inefficiencies, and proposing improvement measures. The methodology enhances operational efficiency and contributes to sustainable performance in terms of economic, environmental, and social factors. The methodology is generalized and outlines successful improvement phases and sub-steps.
Název v anglickém jazyce
Application of the Process Mapping for Identification of Waste for Sustainable Performance Improvement in the Service Processes
Popis výsledku anglicky
This paper examines the pivotal role of high-quality aftersales service in maintaining global automotive industry competitiveness and sustainability. It presents the methodology for utilizing lean principles in sustainable performance improvement by identifying and eliminating waste in aftersales processes. The approach is exemplified through a case study in road freight vehicle service and maintenance using process mapping. The methodology involves developing a comprehensive process map, analyzing current inefficiencies, and proposing improvement measures. The methodology enhances operational efficiency and contributes to sustainable performance in terms of economic, environmental, and social factors. The methodology is generalized and outlines successful improvement phases and sub-steps.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Rocznik Ochrona Srodowiska
ISSN
1506-218X
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
525-538
Kód UT WoS článku
001364429000002
EID výsledku v databázi Scopus
—