Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Phraseology in the study of German as a Foreign Language at university level. Reflections on content and methods based on a multimedial teaching and study material.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F11%3A10005056" target="_blank" >RIV/44555601:13410/11:10005056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zum Lehren und Lernen von Phraseologismen im DaF-Studium. Überlegungen zu Inhalten und Methoden ihrer Vermittlung anhand eines Unterrichtsmodells.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Beitrag versteht sich als ein Plädoyer für das systematische Einbeziehen von Phraseologie in auslandsgermanistische Curricula. Die Autorin stellt ein Unterrichtsmodell vor, das auf einem von ihr erarbeiteten multimedialen Lern- und Lehrmaterial fußt.Dieses Modell zielt nicht nur auf die Entwicklung der sprachlichen Kompetenz der Studierenden, sondern auch auf die metasprachliche Reflexion über Phraseologismen als ein spezifisches sprachliches Phänomen. Die Autorin verfolgt damit das Ziel, eine theoretisch fundierte Beschreibung von Lernprozessen zu geben, in denen auf die Symbiose der Vermittlung von sprachlicher und metasprachlicher Kompetenz in Bezug auf die Phraseologie des Deutschen als Fremdsprache fokussiert wird.

  • Název v anglickém jazyce

    Phraseology in the study of German as a Foreign Language at university level. Reflections on content and methods based on a multimedial teaching and study material.

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution advocates a systematic inclusion of phraseology in university programs of the study of German as a Foreign Language. The author presents her own model of instruction that is based on a multimedial teaching and study material. The objective is to develop not only the students' linguistic competence, but also their metalinguistic awareness of phrasemes as a specific linguistic phenomenon. The author's aim is to give a theoretically well founded description of teaching processes focusing on a symbiosis of mediating linguistic as well as metalinguistic competence in the field of phraseology in German as a Foreign Language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Linguistik online

  • ISSN

    1615-3014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    107-117

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus