Frazeologická kompetence v hodinách němčiny jako cizího jazyka na českých středních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F24%3A43898729" target="_blank" >RIV/44555601:13410/24:43898729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.24.24465579" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.24.24465579</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.24.24465579" target="_blank" >10.5507/pdf.24.24465579</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Frazeologická kompetence v hodinách němčiny jako cizího jazyka na českých středních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Od 70. let 20. století byla publikována řada studií o problematice frazémů ve výuce cizích jazyků, avšak přehledný a systematický popis úspěšného rozvoje frazeologické kompetence ve výuce němčiny jako cizího jazyka na českých středních školách zůstává výzkumným dezideratem i v současnosti. Předloený text představuje plánovanou disertační práci, její cílem je určit, do jaké míry je frazeologická kompetence a její rozvoj v hodinách němčiny jako cizího jazyka na českých středních školách v centru pozornosti. Vychází se při tom z předpokladu, e na rozvoj tohoto typu kompetencí v hodinách němčiny na zmíněném typu škol byl doposud kladen jen malý důraz.
Název v anglickém jazyce
Phraseological Competence in GFL Lessons at Czech High Schools
Popis výsledku anglicky
Since the 1970s, a number of studies have been published on the issue of phraseology in foreign language teaching, but a clear and systematic description of the successful development of phraseological competence in the teaching of German as a foreign language in Czech high schools remains research desiderate even today. This text represents a planned dissertation whose aim is to determine to what extent phraseological competence and its development in German as a foreign language classes in Czech high schools is in focus. This is based on the assumption that little emphasis has been placed on the development of this type of competence in German language classes in these types of schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence
ISBN
978-80-244-6557-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
23-28
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—