Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propaganda without borders. Language means and communication strategies of propaganda in periodicals from the Bohemian Lands around 1900

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F15%3A43887271" target="_blank" >RIV/44555601:13410/15:43887271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Propaganda ohne Grenzen. Sprachliche Mittel und Strategien propagandistischer Kommunikation in der Presse aus Böhmen und Mähren um 1900

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das führende Massenmedium des ausgehenden 19. und beginnenden 20. Jahrhunderts - die Zeitung - legt davon Zeugnis ab, dass der öffentliche Diskurs dieses Zeitraums in den böhmischen Ländern immer deutlicher von Themenkomplexen wie "Nation" und "Nationalität" dominiert wurde. An Beispielen aus deutschsprachigen und tschechischsprachigen Zeitungen, die um 1900 in den böhmischen Ländern erschienen, werden in dem Beitrag Strategien propagandistischer Kommunikation veranschaulicht, die von den Redakteuren zur Meinungsbeeinflussung instrumentalisiert wurden.

  • Název v anglickém jazyce

    Propaganda without borders. Language means and communication strategies of propaganda in periodicals from the Bohemian Lands around 1900

  • Popis výsledku anglicky

    At the end of the 19th and the beginning of the 20th century, the public discourse was more and more dominated by issues like 'nation' and 'nationality'. As the predominant mass media of that time, newspapers provide evidence of the increasingly aggressive tone that was becoming prevalent in the public discourse. On examples from German and Czech newspapers published around 1900 in the Bohemian Lands, this paper presents the strategies of propaganda that were implemented by journalists to shape public opinion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Deutsch ohne Grenzen. Linguistik

  • ISBN

    978-80-263-0939-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    163-174

  • Název nakladatele

    Kusová, Jana, Magdalena Malechová a Lenka Vodrážková

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    FF a PF JČU v Českých Budějovicích

  • Datum konání akce

    16. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku