Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ushers, Culture Bearers, Enemies of the Nation and Peacemakers? The Habitus of German Teachers in Czech Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896642" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ff.ujep.cz/ab/files/15_2021/abstracts_de.pdf" target="_blank" >http://ff.ujep.cz/ab/files/15_2021/abstracts_de.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/ab.2021.006" target="_blank" >10.21062/ab.2021.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Pauker, Kulturträger, Volksfeinde und Friedensstifter? Zum Habitus der Deutschlehrer in der tschechischen Gesellschaft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im Aufsatz wird versucht, die Rolle und die Bedeutung der Deutschlehrer in der tschechischen Gesellschaft der zweiten Hälfte des 19. und der ersten des 20. Jahrhunderts zu erörtern. Dabei wird auf den Habitus der Deutschlehrer und die bildungs- und gesellschaftspolitischen Umstände, die ihn formten, fokussiert. Es werden zum einen die autofiktionalen Texte der Lehrer, zum anderen ihre bildungspolitische Essays analysiert, um ihr gesellschaftliches Bild und ihre Selbstverortung in unterschiedlichen politischen Rahmenbedingungen darzustellen. Die kulturhistorische Studie soll zu weiteren Forschungen im aktuellen bildungspolitischen Diskurs anregen.

  • Název v anglickém jazyce

    Ushers, Culture Bearers, Enemies of the Nation and Peacemakers? The Habitus of German Teachers in Czech Society

  • Popis výsledku anglicky

    This essay attempts to discuss the role and importance of German language teachers in the Czech education system in the second half of the 19th and first half of the 20th century. It focuses on the habitus of the German teachers and the educational and socio-political circumstances that shaped them. Both the autofictional texts of the teachers and their educational policy essays are being analyzed in order to present their social image and their self-positioning in different political frameworks. The cultural-historical study is intended to stimulate further research in the current discourse on education policy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aussiger Beiträge. Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre

  • ISSN

    1802-6419

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    301-322

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123532368