Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Schools for Democracy: A Waste of Time? Roles, Mechanisms and Perceptions of Civic Education in Czech and German Contexts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F20%3A00525441" target="_blank" >RIV/68378025:_____/20:00525441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/06181204Prokschova%203-2020.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/06181204Prokschova%203-2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2020.52.3.13" target="_blank" >10.31577/sociologia.2020.52.3.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Schools for Democracy: A Waste of Time? Roles, Mechanisms and Perceptions of Civic Education in Czech and German Contexts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Schools for Democracy: A Waste of Time? Roles, Mechanisms and Perceptions of Civic Education in Czech and German Contexts. This article investigates the role of school-based civic education in the formation of political commitment, motivation and selfefficacy. The article is based on 60 qualitative interviews with university students from the Czech Republic and East and West Germany. Results indicate more favourable perceptions and evaluations of civic education by German students and offer practical recommendations for improving Czech education policy. Civic education has a positive impact particularly on children who were already interested in politics before beginning civic education classes. Apart from civic education, teachers, peers, school climate, organisational membership and family background are crucial factors in political engagement and commitment.nn

  • Název v anglickém jazyce

    Schools for Democracy: A Waste of Time? Roles, Mechanisms and Perceptions of Civic Education in Czech and German Contexts

  • Popis výsledku anglicky

    Schools for Democracy: A Waste of Time? Roles, Mechanisms and Perceptions of Civic Education in Czech and German Contexts. This article investigates the role of school-based civic education in the formation of political commitment, motivation and selfefficacy. The article is based on 60 qualitative interviews with university students from the Czech Republic and East and West Germany. Results indicate more favourable perceptions and evaluations of civic education by German students and offer practical recommendations for improving Czech education policy. Civic education has a positive impact particularly on children who were already interested in politics before beginning civic education classes. Apart from civic education, teachers, peers, school climate, organisational membership and family background are crucial factors in political engagement and commitment.nn

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-04885S" target="_blank" >GA16-04885S: Změny ve vnímání role státu v pokrizovém období. Česká republika v komparativní perspektivě.</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    300-320

  • Kód UT WoS článku

    000543489200005

  • EID výsledku v databázi Scopus