Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola základ života občana? Malá úvaha o významu výchovy k občanství pro demokracii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896699" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola základ života občana? Malá úvaha o významu výchovy k občanství pro demokracii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá významem výchovy k občanství pro smysluplné a efektivní zapojení jednotlivců do občanského života v současných demokraciích. V návaznosti na to je diskutován koncept otevřeného klimatu třídy jako potenciálně vhodná strategie výuky, jak efektivně předávat žákům a studentům občanské znalosti. Autoři se snaží odpovědět na následující výzkumné otázky. Zda a pokud ano, proč potřebujeme občanskou výchovu a výchovu k občanství? Co rozumíme pod pojmem občanská výchova? Co by mělo být obsahem a cíli občanské výchovy v dnešních demokraciích? A v neposlední řadě, z čeho se může skládat občanská výchova a výchova k občanství?

  • Název v anglickém jazyce

    School - the basis of a citizen's life? Little reflection on the importance of citizenship education for democracy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper considers the importance of citizenship education for the meaningful and effective involvement of individuals in civic life in contemporary democracies. Following this, the concept of an open classroom climate is discussed as a potentially suitable teaching strategy on how to effectively pass on civic knowledge to pupils and students. The authors try to answer the following research questions. Whether and if so, why we need civic education and citizenship education? What do we mean by civic education? What should be the content and goals of civic education in today&apos;s democracies? And last but not least, what may civic education and citizenship education consist of?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia - Revue pro oborovou didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    38

  • Strana od-do

    4-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus