Škola základ života občana? Malá úvaha o významu výchovy k občanství pro demokracii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896699" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896699 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola základ života občana? Malá úvaha o významu výchovy k občanství pro demokracii
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá významem výchovy k občanství pro smysluplné a efektivní zapojení jednotlivců do občanského života v současných demokraciích. V návaznosti na to je diskutován koncept otevřeného klimatu třídy jako potenciálně vhodná strategie výuky, jak efektivně předávat žákům a studentům občanské znalosti. Autoři se snaží odpovědět na následující výzkumné otázky. Zda a pokud ano, proč potřebujeme občanskou výchovu a výchovu k občanství? Co rozumíme pod pojmem občanská výchova? Co by mělo být obsahem a cíli občanské výchovy v dnešních demokraciích? A v neposlední řadě, z čeho se může skládat občanská výchova a výchova k občanství?
Název v anglickém jazyce
School - the basis of a citizen's life? Little reflection on the importance of citizenship education for democracy
Popis výsledku anglicky
The paper considers the importance of citizenship education for the meaningful and effective involvement of individuals in civic life in contemporary democracies. Following this, the concept of an open classroom climate is discussed as a potentially suitable teaching strategy on how to effectively pass on civic knowledge to pupils and students. The authors try to answer the following research questions. Whether and if so, why we need civic education and citizenship education? What do we mean by civic education? What should be the content and goals of civic education in today's democracies? And last but not least, what may civic education and citizenship education consist of?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia - Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
4-41
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—