Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kompetence žáka v oblasti technické gramotnosti z hlediska vnějších vlivů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F12%3A43884770" target="_blank" >RIV/44555601:13420/12:43884770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kompetence žáka v oblasti technické gramotnosti z hlediska vnějších vlivů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Uvedený příspěvek zkoumá problematiku "klíčových kompetencí", které se v našich vzdělávacích programech objevují jako závazný požadavek na výsledky vzdělávání žáků, odrážející znalosti, dovednosti a postoje žáků, které běžně potřebujeme ve svém životě akteré jsou využitelné v mnoha životních i pracovních situacích. Technická výchova má jistě svá specifika a na kompetence v oblasti technické gramotnosti mohou velkou měrou působit vnější vlivy jak školního, tak mimoškolního prostředí. Cílem příspěvku jetuto problematiku ukázat v možné závislosti vnějších vlivů působících na žáka v souvislosti s kompetencemi v oblasti technické gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil Competence in Technical Literacy in Terms of External Influences

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution is focused on the term "core competencies" which appears in our educational programs as a mandatory requirement on learning outcomes of students, reflecting the knowledge, skills and attitudes of pupils, that are normally needed in ourlives and that are useful in many personal and professional situations. Technical Education certainly has its specifics; competences in the field of technical literacy can be greatly affected by external influences in both school and after-school environment. The aim of this paper is to show these issues and its potential dependences of external influences on a pupil in relation to competences in the field of technical literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.09.0121" target="_blank" >EE2.3.09.0121: "To je věda, seznamte se" - podpora systematické práce s žáky a studenty v oblasti vědy, výzkumu a vývoje.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    24-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus