Kompetence žáka v oblasti technické gramotnosti z hlediska vnějších vlivů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F12%3A43884770" target="_blank" >RIV/44555601:13420/12:43884770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence žáka v oblasti technické gramotnosti z hlediska vnějších vlivů
Popis výsledku v původním jazyce
Uvedený příspěvek zkoumá problematiku "klíčových kompetencí", které se v našich vzdělávacích programech objevují jako závazný požadavek na výsledky vzdělávání žáků, odrážející znalosti, dovednosti a postoje žáků, které běžně potřebujeme ve svém životě akteré jsou využitelné v mnoha životních i pracovních situacích. Technická výchova má jistě svá specifika a na kompetence v oblasti technické gramotnosti mohou velkou měrou působit vnější vlivy jak školního, tak mimoškolního prostředí. Cílem příspěvku jetuto problematiku ukázat v možné závislosti vnějších vlivů působících na žáka v souvislosti s kompetencemi v oblasti technické gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
Pupil Competence in Technical Literacy in Terms of External Influences
Popis výsledku anglicky
This contribution is focused on the term "core competencies" which appears in our educational programs as a mandatory requirement on learning outcomes of students, reflecting the knowledge, skills and attitudes of pupils, that are normally needed in ourlives and that are useful in many personal and professional situations. Technical Education certainly has its specifics; competences in the field of technical literacy can be greatly affected by external influences in both school and after-school environment. The aim of this paper is to show these issues and its potential dependences of external influences on a pupil in relation to competences in the field of technical literacy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0121" target="_blank" >EE2.3.09.0121: "To je věda, seznamte se" - podpora systematické práce s žáky a studenty v oblasti vědy, výzkumu a vývoje.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
24-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—