Historie alternativních pohonů II
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F14%3A43886488" target="_blank" >RIV/44555601:13420/14:43886488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historie alternativních pohonů II
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá využíváním hořlavých plynů pro pohon silničních vozidel. V úvodní části je seznámení s emisní normou EURO, kde je stručně popsána historie a důvod vzniku této emisní normy. V další části je popsán pohon ropným plynem LPG, kde je popsánakoncepce uspořádání jednotlivých komponentů tohoto palivového systému. Na příkladu jsou zde uvedeny jednotlivé emisní charakteristiky při spalování LPG (součinitel přebytku vzduchu, CO, HC, NOx, CO2 a O2). Jako další pohon je pohon zemním plynem CNG, LNG, což je v Evropě druhý nejpoužívanější druh alternativního paliva. V další části je popsán pohon vodíkem. Vodík jako takový lze spalovat ve dvou formách a to spalováním ve spalovacích motorech nebo jako palivo do palivového článku. V závěru je porovnánívybraných fyzikálních vlastností pohonu vodíkem s ostatními ropnými palivy (nafta, benzín).
Název v anglickém jazyce
History of Alternative Drives II
Popis výsledku anglicky
The article deals of the alternative drivers by gases for road vehicles. In the introductory part are a some information about the emission standard EURO. when is a briefly described the history of the emission standard. The EURO is obligatory emission standard which was founded in California in 1968, in Czech Republic was the first EURO in 1992. Specifies the limit values of exhaust gases. For example the EURO 6 limits the amount of carbon monoxide (CO), hydrocarbon (HC), nitrogen oxides (NOx) and theamount of solid particulate matter (PM). Values are given in milligrams per kilometre driven. In the second part of the article is describes the drive by petroleum gas LPG, where is describes the concept of individual components of this the fuel system.LPG (Liquefied Petroleum Gas) is the mixture of gases that is produced during crude oil. LPG is colourless, explosive and highly combustible liquid with a specific odor by sulfur. On the examples (Opel Astra 1,6 16V LPG) the individual em
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
3,4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
181-187
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—