Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historie alternativních pohonů II

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F14%3A43886488" target="_blank" >RIV/44555601:13420/14:43886488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historie alternativních pohonů II

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá využíváním hořlavých plynů pro pohon silničních vozidel. V úvodní části je seznámení s emisní normou EURO, kde je stručně popsána historie a důvod vzniku této emisní normy. V další části je popsán pohon ropným plynem LPG, kde je popsánakoncepce uspořádání jednotlivých komponentů tohoto palivového systému. Na příkladu jsou zde uvedeny jednotlivé emisní charakteristiky při spalování LPG (součinitel přebytku vzduchu, CO, HC, NOx, CO2 a O2). Jako další pohon je pohon zemním plynem CNG, LNG, což je v Evropě druhý nejpoužívanější druh alternativního paliva. V další části je popsán pohon vodíkem. Vodík jako takový lze spalovat ve dvou formách a to spalováním ve spalovacích motorech nebo jako palivo do palivového článku. V závěru je porovnánívybraných fyzikálních vlastností pohonu vodíkem s ostatními ropnými palivy (nafta, benzín).

  • Název v anglickém jazyce

    History of Alternative Drives II

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals of the alternative drivers by gases for road vehicles. In the introductory part are a some information about the emission standard EURO. when is a briefly described the history of the emission standard. The EURO is obligatory emission standard which was founded in California in 1968, in Czech Republic was the first EURO in 1992. Specifies the limit values of exhaust gases. For example the EURO 6 limits the amount of carbon monoxide (CO), hydrocarbon (HC), nitrogen oxides (NOx) and theamount of solid particulate matter (PM). Values are given in milligrams per kilometre driven. In the second part of the article is describes the drive by petroleum gas LPG, where is describes the concept of individual components of this the fuel system.LPG (Liquefied Petroleum Gas) is the mixture of gases that is produced during crude oil. LPG is colourless, explosive and highly combustible liquid with a specific odor by sulfur. On the examples (Opel Astra 1,6 16V LPG) the individual em

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3,4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    181-187

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus